V Metal Gear Solid 5 si hlavní roli střihne Kiefer Sutherland
zdroj: tisková zpráva

V Metal Gear Solid 5 si hlavní roli střihne Kiefer Sutherland

6. 6. 2013 20:30 | Téma | autor: Ladislav Loukota |

Čerstvé informace z jinak vcelku nudného aktuálního pre-E3 lifestreamu Konami konečně odhalily totožnost náhrady za Davida Haytera, který namluvil Snakea doposud v každém díle Metal Gearu. MGS V: Phantom Pain však na Hayterovo místo přibral mnohem známější hollywoodskou (i když dnes už ne tak moc) hvězdu Kiefera Sutherlanda.

"Nejsem hráč, ale dokonce i já znám tuhle hru. Tato postava (Snake) má své dědictví, i osobní kvality, s nimiž se ztotožňuji. (...) Nikdy předtím jsem facial capture nedělal. Zachytí každou linii vašeho obličeje, postava ze hry dělá přesně to, co děláte vy při čtení scénáře. To je působivé." sdělil ve videu Sutherland. Co to vlastně značí?

Tak zaprvé mnohem větší akcent na herecké výkony. Sutherland nebude jen kecat ze repráků, ale díky facial capture technologii Big Bossovi zároveň propůjčí i své "grimasy". Důvodem údajně je, že MGS V potřebuje Snakea v jeho pokročilých letech, a Kojimův hollywoodský kamarád Avi Arad proto navrhl právě Kiefera. Využívání skutečného herce a technologie jeho zachycení však pro MGS znamená i dvě další novoty – jednu dobrou, a jednu tak trochu špatnou.

Dobré je, že Kojima jde s MGS zase o něco dále. Ne snad, že by už tak značka MGS neplatila za jednu z nejinovativnějších sérií všech dob. Kojima má však dost odvahy na další posun, tentokrát využívání detailnější mimiky, tím pádem další důraz na stručnější filmové vyprávění („obraz vydá za tisíc slov“) a známého hlasu. Což zřejmě znamená ústup dramaticky-stylizovaných scén minulých dílů a naopak příklon k naturalističnosti. O té ostatně mluví i Kojima sám, když zmiňuje, že temnější leitmotivy pětky si vyžádaly 3D snímání tváří herců pro maximální autentičnost.

S druhou pointou budou mít fanoušci série mnohem větší problém. Je totiž poměrně zjevné, že Kojima se s MGS V snaží o jakýsi duchovní reboot série. Původní oznámení, které jako by nepatřilo k MGS, temnější stylizace, drsnější kontury, mírný návrat zpět v čase, nový představitel, zkrátka "hollywoodizace", chcete-li, ukazuje na trochu jinou cílovou skupinu než předchozí díly. To ostatně potvrzuje i nedávný Metal Gear Rising. Ať tak či onak, série MGS je s námi už více jak čtvrtstoletí. A to je věk, kdy se při cílení na nové fanoušky, stěží hraje na nostalgickou strunu…

Na další detaily, konkrétní zprávy a potvrzení či vyvrácení těchto dojmů si však počkáme do E3. Takže už jen pár dnů.

Nejnovější články