Průměrné PC je na engine EA Sports Ignite prý příliš slabé
zdroj: tisková zpráva

Průměrné PC je na engine EA Sports Ignite prý příliš slabé

18. 6. 2013 16:53 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Když nedávno z Electronic Arts zaznělo, že engine EA Sports Ignite nebude pro PC z toho důvodu, že je to hardwarově slabá platforma, čtenář se musel začít zmateně drbat na hlavě. Moc to nedávalo logiku. Vlastně vůbec. Nyní ovšem Andrew Wilson myšlenku rozvedl a smysl už dává, byť je stále dosti diskutabilní. Připomeňme, že EA Sports Ignite je engine nové generace sportovních her od EA (viz náš článek), na kterém poběží FIFA 14, NBA Live 14, Madden NFL 25 a EA Sports UFC.

Z těch se na PC udržela jen FIFA, a ta s číslovkou 14 už bude na PC v méně načančané podobě, protože nepoběží na Ingnite. Tento engine mimochodem nebude aplikovatelný ani na Wii U. Nás by ale mělo zajímat hlavně proč engine nezvládne běžet na PC.

Důvod je prozaický. Ačkoliv na trhu dle Wilsona jsou PC, která Ignite utáhnou, v průměru většina uživatelů nemá PC, které by Ignite zvládlo „živit“. Podle Wilsona se to podobá situaci před vydáním FIFA 11, kdy drtivá většina uživatelů ještě neměla PC, které by rozběhlo nový engine na úrovni, jakou měly konzole. Pro EA tak nemělo smysl piplat se s plnohodnotnou PC verzí, když by si ji reálně užil jen zlomek uživatelů.

Druhým důvodem dle Wilsona je samotná architektura. Jak Xbox One, tak PlayStation 4 jsou si velmi příbuzné a velmi přesně definované platformy. Ale navzdory architektuře, která se podobá PC to není tak snadné. Wilson přímo říká: „Procesory uvnitř Xbox One a PS4 mohou připomínat x86 PC procesory. Ale to není jediné hledisko pro engine, který nebyl přizpůsobován na PC, ale byl budován speciálně pro konzole“. Jednoduše, specifikace CPU, RAM a grafiky jsou u next-gen konzolí šité na míru Ignite (nebo spíše naopak) a otevřená platforma PC už ne.

Ale vraťme se zpět k paralele s FIFA 11, která se společně s dalšími ročníky začala na PC konzolovým verzím vyrovnávat. Znamená to, že v budoucích letech se Ignite na PC dostane? Wilson říká, že ano, ale bude to mít pár podmínek. Za prvé budou muset potenciální kupci na PC mít ve většině mašinky, které Ignite zvládnou. Za druhé pak bude muset být Ignite modifikován, aby vyhověl i PC a ne jen velmi specifické architektuře obou konzolí. Logicky pak bude muset nastat nejprve první situace, než začne EA investovat do druhé.

Ono tohle prohlášení má logiku. Opravdu nadšení hráči většinou mají kvalitní PC, které se jen tak nezakucká. Celkový objem hráčů opravdu mainstreamových titulů jako je FIFA však sahá mnohem dále - až do skupin, kde už nenajdete jen nadšené hráče, kteří investují do svého počítače nemalé částky, ale i mezi hráče, kteří mají počítač jako pracovní nástroj, jenž zvládne i „nějaké ty hry“. A tady, údajně, Ignite zatím naráží.

...

Nejnovější články