Diablo IV původně vypadalo jako akční RPG ve stylu Dark Souls
zdroj: tisková zpráva

Diablo IV původně vypadalo jako akční RPG ve stylu Dark Souls

22. 11. 2018 18:00 | Téma | autor: Patrik Hajda |

O nepovedeném oznámení mobilního Diabla Immortal slyšel snad opravdu každý. Fanoušci se ve chvíli napjatého očekávání plnohodnotného pokračování Diabla III dozvěděli o „nějaké“ mobilní hře a adekvátní, ale místy až přehnané reakce na sebe nenechaly dlouho čekat. Blizzard pak ještě přitopil pod kotlem, když přiznal, že dělá na mobilních hrách všech svých značek. Server Kotaku nyní získal velice zajímavé informace týkající se tajných projektů ve vývoji.

My všichni víme se skoro 100% jistotou, že se na čtvrtém Diablu dávno pracuje, a je nám také jasné, že vývoj Diabla Immortal se toho nijak netýká, zvlášť když hru částečně vyvíjí čínská společnost NetEase. Investigativní novinář Jason Schreier z webu Kotaku se sešel s 11 vývojáři z Blizzardu, kteří mu pod rouškou anonymity potvrdili vývoj Diabla IV.

Projekt v současné chvíli nese název Fenris a má zatím poměrně trnitou cestu. Začal totiž jako projekt Hades v roce 2014 pod vedením Joshe Mosqueiry, který do Blizzardu nastoupil za účelem konzolového portu Diabla III, aby následně šéfoval rozšíření Reaper of Souls a poté i projektu Hades.

Pod jeho vedením mělo jít o Diablo připomínající sérii Dark Souls, tedy akční RPG na které jste nahlíželi z pohledu třetí osoby přes rameno hrdiny. Ale projekt byl v roce 2016 zrušen. V ten samý rok Mosqueira opustil Blizzard, ale už není jasné, jestli tak učinil kvůli zrušení projektu.

zdroj: tisková zpráva

Studio zodpovědné za Diablo III a projekt Hades najednou nemělo jasný cíl. Část vývojářů se nakonec postarala o DLC Rise of the Necromancer, které mělo ukojit hlad fanoušků po dalším rozšíření, které bylo skutečně v plánu, než ho Blizzard bez udání důvodu zařízl dřív, než se na něm začalo pracovat. Zbylá část týmu začala dělat na Fenrisovi.

Pro nás to znamená jediné (kromě toho, že jsme mohli mít druhé velké rozšíření pro Diablo III a z nějakého důvodu nemáme) – vývoj čtvrtého Diabla běží znovu od začátku teprve od roku 2016, takže jeho vydání v blízké době neočekávejte. V textu dokonce zaznívá, že vývoj je teprve na začátku a dřív než v roce 2020 se se hrou nepočítá.

O projektu Fenris, tedy pravděpodobném Diablu IV, se toho o moc víc zatím nedozvíme. Nicméně i jedna malá informace nám dovolí udělat si nějakou představu. „Chtějí to mít velké, temné, zbavit se všeho, co bylo v Diablu III kreslené… Udělat z toho to, čeho se lidé báli v Diablu II, ale moderní,“ řekl Kotaku jeden z anonymních vývojářů.

zdroj: tisková zpráva

Rovněž se ozývají úvahy nad nějakými prvky MMO. Slovní spojení „hra jako servis“ není Blizzardu cizí. Když Hearthstone, Overwatch a WoWko mohou vydělávat majlant každý měsíc díky boosterům a lootboxům, proč něco podobného nemít ve hře, kterou si rovněž koupí miliony hráčů?

Netřeba dělat jakékoliv závěry. Všechny informace se týkají projektu Fenris, který se do svého vydání (ať už pod názvem Diablo IV nebo jiným) může úplně změnit. Což se ostatně stalo s Hádem…

Obsáhlý článek na Kotaku se dále zaobírá mobilními hrami. Diablo Immortal už má jasně danou podobu, ale vždy tomu tak nebylo. Původně totiž byly plány na vytvoření free-to-play verze Diabla III, která by vyšla jen a pouze v Číně, kde je Diablo velice populární značka, ale musíte jít tamějšímu trhu naproti trochu jinou cestou. Následně se z toho stala samostatná mobilní hra, u které si šéfové řekli, proč ji nevydat celosvětově.

zdroj: Archiv

A jak už víte díky našemu článku, dělá se i na dalších mobilních hrách s ostatními značkami studia. K jedné takové Schreier zavítal ve svých otázkách směrem k anonymním vývojářům. Ti mu potvrdili, že se skutečně dělá na mobilní hře ze světa Warcraftu, která má mnoho společného s Pokémon GO, ve firmě velice populární hrou s augmentovanou realitou.

Čím je Schreirovo článek začíná, tím i končí. Vypadá to totiž, že spojení Activision Blizzard, ke kterému došlo před dávnými lety, se konečně začíná projevovat. Nejenom že jsou hry Activisionu k dispozici na Battle.netu, ale nová šéfová finančního oddělení, která do Blizzardu přešla právě z Activisionu, zavelela něco, na co vývojáři nebyli dosud zvyklí – musí se šetřit.

Poslední vydaná velká hra byla Overwatch před dvěma lety, ale od té doby nic a i výhledově se s ničím velkým kromě datadisků, případných remasterů, mobilních her a pak snad i čtvrtého Diabla zjevně nepočítá. A Activision asi chce vidět nové peníze, nejen ty přicházející z loot boxů a DLC „starých“ her. Takže se prý má šetřit, kde se dá, a soustředit peníze jen tam, kde to dává největší smysl.

Blizzard se ale oficiálně stále tváří jako nezávislé studio a tvrdí, že je stále své a nikým ovlivňované. Nejbližší roky ukážou, jestli se tato „spolupráce“ začne prohlubovat, nebo skutečně nedojde k žádným změnám. Blizzard jako takový se ale mění, ať už jde o mobilní hry nebo orientaci na onlinové prvky tam, kde dříve nebyly. A je úplně jedno, jestli s tím souhlasíte nebo ne. Bude se to dít, stejně jako se jednoho dne stane skutečností Diablo IV. Tedy já tomu věřím.

Nejnovější články