Podle Hirshberga také hodně lidí při debatách o inovaci zapomíná na chování hráčů. Ti v současné době tráví (dobrovolně!) stále více a více času s hrami, které milují, což pohání inovaci v rámci zavedených sérií. Velcí vydavatelé jsou prý jednoduchý terč, do kterého se lze kvůli inovaci lehce strefovat. “Podívejte se ale na Call of Duty Elite, Skylanders, inovace v rámci Call of Duty: Modern Warfare 3, projekt, který děláme společně s Bungie... V našem portfoliu je opravdu málo projektů, kde nevidím žádnou inovaci,” dodal Hirshberg.
Zrovna Skylanders jsou dobrým příkladem. Hra, která je navázána na sérii hraček s vlastním “portálem,” který hračku pomocí speciálního kódu převede do hry... To se jen tak nevidí. Call of Duty Elite je sice koncept, za jehož průkopníky jsou v současné době považováni Bungie, ale Elite dotáhlo celý systém dál a nabízí i placenou variantu. A nezapomeňme také na osvěžující závodní arkádu Blur, sympatickou střílečku Singularity, odvážný krok s DJ Hero a Tony Hawk Ride, zajímavý Prototype a spoustu dalších her.
Navíc zrovna o projektu, který dělají tvůrci Halo, studio Bungie, se traduje, že to bude poměrně originální akční MMO. No a pak tu máme Blizzard, který se nebojí inovace v rámci svých sérií (např. kampaň ve StarCraft II, neustálé změny ve WoW...) a konečně se po dlouhých letech pustil do zbrusu nové značky, jejímž prvním počinem bude připravované MMO s kódovým označením Titan. Za zmínku stojí také soutěže pro nezávislé vývojáře, do kterých dává Activision nemalé peníze. Je tedy poněkud krátkozraké vidět pouze jednu sérii, když se řekne Activision....