
- Vývojář:
- Maxis
- Vydavatel:
- Electronic Arts
- Distributor:
- EA Czech
- Datum vydání:
- PC:
- 4. září 2008
- Wii:
- 4. září 2008
- DS:
- 4. září 2008
- Lokalizace:
- texty
- Žánr:
- Společenská
- Homepage:
- http://www.spore.com/
- Platformy:
- PC, Wii, DS
Ambiciózní projekt tvůrce série The Sims obsáhne vše od vzniku jednoduchých organismů po dobývání cizích galaxií.
Články
Proč dlouho vyvíjené projekty málokdy dopadají dobře
Ještě před rokem snad nikdo nevěřil, že vydání věčně odkládaného The Last Guardian je doslova za rohem. Asi jenom málokdo byl pesimistou kvůli tomu, že by si vydání nepřál - historie však mnohé fanoušky her pesimismu naučila. Snad díky charakteru her samotných existuje celá řada “věčně” vyvíjených či dokonce nikdy nedokončených titulů. Kdo drží v této smutné statistice prim? Realizace jakých famózních vizí se asi už nikdy nedočkáme? Proč dlouho vytvářené hry nedopadají většinou nejlépe?
Vláda davu - co všechno dokáže rozlícená komunita?
Jaký dopad mají uživatelské recenze na rozhodování hráčů a úspěch her? Podle povyku, který se zvedl kolem změn hodnocení na Steamu, by se na první pohled zdálo, že obrovský. Statistiky Sergeje Galjonkina (Steam Spy) ukazují, že některým hrám byly odebrány desítky i stovky uživatelských hodnocení a propadly se až o 70 procent níže ve svém hodnocení, zatímco jiné tituly na změnách v podobných relacích vydělaly. Nesmíme ale zapomínat na kontext. (Článek původně vyšel ve 268. čísle magazínu LEVEL)
Ztraceno v procesu: Spore aneb průšvih galaktických rozměrů
Říká se že, člověk má jen dvě jistoty, totiž daně a smrt. Poměrně často však své naděje upíráme i k existenci třetí jistoty – vyšší schopnosti někoho nadanějšího, silnějšího, chytřejšího. Přirozený výběr nás však učí, že se džbánem se pro vodu chodí jen tak dlouho, než se legenda opotřebuje a je nahrazena. Nikde jinde to není tak poznat jako na příkladu hry, která si dala za cíl simulovat celý proces evoluce a stát se ultimátním vrcholem 4X strategií. V dnešním Hledání zatraceného času tak dojde na Spore - titul, který měl strategiím vrátit punc moderního herního žánru.
Čtyři další Spore hry pro rok 2009
Jedno PC rozšíření, pak samostatná hra pro mladší hráče a navíc unikátní Wii hra úzce provázaná s DS inkarnací. + OBRÁZKY
Spore Cute and Creepy: pazoury, přísavky a drápy
Co všechno příšerky naučí první rozšíření evolučního Spore? + OBRÁZKY
Obrázky ze Spore: Creepy & Cute
První přídavek nechá vzniknout komiksová a strašidelná monstrózní stvoření.