Dr. Voštěp
Jak už je dobrým zvykem z předchozích rozšíření, dočkali jsme se více než desítky do detailu propracovaných měst a spousty kilometrů nových cest na prozkoumání. Stejně tak byl rozšířený i počet druhů firem a jimi nabízených zakázek.
Protože jsme se z pouště přesunuli do zalesněného prostředí, je tedy samozřejmé, že největší důraz je kladen právě na dřevo a jeho zpracování. Poprvé v sérii tak budete právě vy ten spoj mezi jednotlivými kroky. V praxi tak do jedné z nových společností dovezete čerstvě vytěžené dřevo a obratem zapojíte návěs s již opracovanými trámy, určenými k převozu na místo jejich dalšího zpracování.
Celý systém zakázek se tak zase malým krůčkem přiblížil k realitě, kdy nebudete v jednu chvíli vozit automobily, jen abyste odpojili závěs a v další minutě za sebou měli návěs plný ovoce. Ačkoliv se to může zdát jako maličkost, právě takové maličkosti jako rozdílná policejní auta v každém státu nebo právě více kroků při zpracování surovin přibližují ten virtuální svět k tomu našemu opravdovému.
Vysypat písek z bot
Že byl Oregon pomalu nutností k osvěžení světa ATS, poznáte nejlépe, když se vydáte na cestu z Nového Mexika právě na sever a zjistíte, že velkou část z vaší trasy tvoří dlouhé, prázdné pláně, které začínají ožívat až na severu Kalifornie. Zatímco v ETS jsme už zvyklí, že má každý stát něco svého a při průjezdu z jednoho konce kontinentu na druhý se je stále na co koukat, byly virtuální Spojené Státy jen přehlídkou několika druhů písku. Ačkoliv jsou samotné státy opravdu kvalitně zpracované a je vidět, kolik práce si celý tým s jejich vývojem dal, po čase začalo být ještě více zřejmé, jak málo se od sebe, alespoň v tomto případě, jih USA liší.
O to silnější dojem na mě Oregon udělal. Zvláště díky faktu, že se geograficky nejedná jen o jeden obrovský les. Podle změny okolního prostředí tak jde jednodušeji poznat, jaký druh průmyslu se v dané oblasti provozuje. Co však považuji za největší úspěch a co na mně zanechalo největší dojem, je preciznost, s jakou hra zobrazuje Americký severozápad.
zdroj: Archiv
Velká města jako Oregon nebo Newport vyzařují tu pravou auru velkoměst, ale to skutečné kouzlo najdete na místech, která na mapě zvýrazněná nejsou. Malá městečka o pár domech a jídelnou s problikávajícím neonovým nápisem dýchají přesně tou atmosférou, která vás nutí zastavit na odpočívadle a zajít si na kávu s lívancem. A právě díky nim jsem si čas v Oregonu tak nesmírně užíval. Při cestách jsem se nekoukal jen na nekonečnou dálnici, s občasnou farmou v dálce, ale když jsem to nejméně čekal, narazil jsem na další zapadlé městečko, které i z toho mála dokázalo působit živým dojmem a každou cestu ozvláštnit.
Vybroušený diamant
Psát, že nemáte o koupi Oregonu dvakrát přemýšlet, je jako nosit dříví do lesa. Všichni, kdo jste na něj po celý rok netrpělivě čekali, už máte celý stát proježděný skrz naskrz. Do již zaběhlé série perfektně sedí a dokazuje, že i po těch letech neupadli v SCS Software do stereotypu, kdy se snaží chrlit jeden stát za druhým na úkor kvality, ale naopak si dávají záležet a vymýšlejí co nového přidat, aby už tak komplexní hru ještě více oživili. V tuto chvíli si tak můžeme užívat dalšího precizně zpracovaného rozšíření a přemýšlet, čím nás překvapí příště.