Battlefield 4 představuje rozšířený spectating v multiplayeru
zdroj: EA

Battlefield 4 představuje rozšířený spectating v multiplayeru

11. 10. 2013 15:50 | Preview | autor: Adam Homola |

Battlefield 4 bude nejen tradiční multplayerovou akcí, ale vsadí taky na spectating - tedy sledování zápasů. Nejde o nic nového a má to už x let kdejaká hra, ale vývojáři z DICE se na spectator mód podívali znova a pořádně ho vylepšili. Ve čtyřce totiž nabídne rovnou čtyři režimy, každý vhodný pro trochu jinou situaci. Do zápasů se můžete jako spectator připojit dle libosti, pokud to bude povoleno, a pokud budou volné sloty. Ty jsou celkem čtyři a nepočítají se do celkového limitu hráčů.

Ve výsledku tak můžete mít (na PCčku a next genu) 64 hráčů, plus 2 commandery plus 4 spectatory. Coby spectatoři můžete na zápas koukat čtveřicí pohledů: prvním módem, který vám spectator nabídne, je tabletop view. V něm vidíte mapu bojiště s ikonamim a v picture in picture v rohu vidíte akci z pohledu očí nějakého vojáka. Vizuálně je tabletop velmi podobný commander módu. Z tabletop můžete vybrat jak vojáky, tak vozidla, a v onom malém okýnku se už můžete koukat co přesně dělají. Tabletop je svým pojetím ideální pro rychlý přehled nad celou bitvou.

First person view je jasný, koukáte na bojiště z očí daného vojáka. 3rd person mód je stejné sledování jednoho vojáka, jen na něj koukáte zezadu a vidíte tak i víc okolí. Podstatně svobodnější je freecam view. Ten bude nabízet pět různých kamer, mezi kterými můžete libovolně přepínat. Kamery jsou umístěné na mapě už od začátku zápasu, ale vy si jejich umístění můžete upravit dle libosti. Klidně si tak můžete naaranžovat nějakou scénu a pak se pokusit o nějaký ten pěkný “Battlefield moment”.

“Zkoušeli jsme mít ve hře jen jednu freecam, ale docela rychle jsme si uvědomili, že tím ani zdaleka nepokryjeme celý Battlefield. Jedno z kritérií pro spectator mód bylo, že budeme mít víc free kamer, protože potřebujete mít možnost s nimi manipulovat a rychle měnit pozice. To platí i pro kompetitivní mód, kde byste kvůli jedné jediné freecam jednoduše přišli o kus akce," napsali vývojáři na oficiálním Battlefield Blogu.

Zvětšit zdroj: EA Takhle vypadá pohled Tabletop s malým obrazem v obraze.

Kdybyste si přeci jen vybrali 3rd person pohled a šmírovali ostatní hráče takhle za jejich zády, tak vás možná potěší, že vývojáři na 3rd person spectatingu zamakali - pohled by se už neměl prolínat do zdí. Tzv. clipping by se tak vůbec konat neměl a to ani u zdí, ani v úzkých tunelech, ani nikde jinde. Určitě to znáte sami, že se přes spectating často dostanete pohledem pár centimetrů “mimo mapu”.

Jestli vás zajímají detailní informace o spectator módu, třeba to, jak se vývojáři poprali s důležitými drobnostmi jako je například color coding apod., jukněte na Battlefield Blog. Kdo jste v otevřené betě (ze které už Aleš napsal dojmy), můžete si nový spectating vyzkoušet na vlastní kůži. Ostatní si musí ještě chvilku počkat, konkrétně na konec tohoto měsíce pro verzi na současnou generaci konzolí.

Nejnovější články