Studio Free Radical Design skončilo. Už podruhé
zdroj: Free Radical Design

Studio Free Radical Design skončilo. Už podruhé

12. 12. 2023 14:00 | Novinky | autor: Šárka Tmějová |

Restrukturalizace Embraceru si vybrala další oběť: Konec nottinghamského studia Free Radical Design včera potvrdili samotní, nyní již bývalí zaměstnanci na sociální síti X (dříve Twitter). Na oficiálním webu studia se pak skví všeříkající zpráva: „404 Company Not Found :-(“.

První neoficiální informace o možném uzavření studia přišly už v polovině listopadu, aby je posléze před dvěma týdny potvrdil samotný Embracer. Magazín VGC už tehdy zvěstoval, že k definitivnímu uzavření dojde 11. prosince, a to kvůli 30denní zákonné lhůtě, po kterou britské firmy musejí zaměstnancům propouštěným z důvodu nadbytečnosti poskytovat konzultace.

Studio Free Radical Design přitom končí už podruhé – poprvé existoval mezi lety 1999 až 2014. Firmu tehdy založila hrstka vývojářů z Rare, jméno si brzy udělali střílečkovou sérií TimeSplitters. V roce 2009 je odkoupil Crytek a přejmenoval na Crytek UK, aby studio posléze v roce 2014 odprodal vydavatelství Deep Silver, kde se z něj stalo Dambuster Studios, jež vytvořilo letošní zombie řežbu Dead Island 2.

Mezitím však Deep Silver v květnu 2021 ohlásil, že se Free Radical Design vrací – studio pod vedením původních spoluzakladatelů Steva Ellise a Davida Doaka znovu založil jen kvůli resuscitaci TimeSplitters. Dojít k ní během dvou let od založení nicméně nestihlo a není jasné, co bude se značkou dál. Pokud projekt nepřevezme některé z četných dalších studií Embraceru, nová hra patrně nevznikne.

S druhým koncem Free Radical Design propouští Embracer více než 80 zbývajících zaměstnanců. Švédské vydavatelství se k uzavření studia zatím nevyjádřilo. Společnost jen v uplynulém čtvrtletí zrušila přes 900 pracovních míst, masivní restrukturalizace zahrnující propouštění, rušení projektů i zavírání studií má přitom pokračovat minimálně do března příštího roku.

Embracer není zdaleka jedinou firmou, ve které se propouští ve velkém. Podle odhadů analytiků za letošní rok v herním průmyslu celosvětově zaniklo asi 9 tisíc pracovních míst. Víc než tisícovky se zbavilo Unity nebo čínský ByteDance, v řádu vyšších stovek se pohybují počty propuštěných z Epicu nebo Electronic Arts. Stavy se ale letos snižovaly (a snižují) prakticky ve všech herních studiích.

Nejnovější články