Na New Vegas 2 od Obsidianu můžete zapomenout
zdroj: Obsidian Entertainment

Na New Vegas 2 od Obsidianu můžete zapomenout

6. 11. 2025 13:30 | Novinky | autor: Jakub Malchárek |

Fanoušci moderního Falloutu mají pořád někde svůj vysněný Fallout: New Vegas 2 - pokračování legendárního postapokalyptického RPG, které dělalo neméně legendární studio Obsidian Entertainment. Po odkoupení studia Microsoftem, pod který dnes spadá například také InXile, tedy další část tvůrců původního Falloutu, a držitel značky Bethesda, by se mohlo zdát, že tu máme dokonalý recept na dokonalý Fallout. Jenže logistika stranou: Obsidiani zkrátka na cizích značkách už dělat nechtějí.

Vývojáři si zjevně užívají, že konečně tvoří vlastní světy. Rok 2025 byl pro Obsidian mimořádně plodný. Studio vydalo hned tři hry – Avowed, The Outer Worlds 2 a v předběžném přístupu i survival Grounded 2. Kvality jednotlivých her stranou, všechny tři mají společné to, že jsou původními značkami Obsidianu, nikoli pokračováním cizích licencí. A podle vedení studia právě to přináší vývojářům největší radost.

V rozhovoru pro The Game Business viceprezidenti Marcus Morgan a Justin Britch přiznali, že si uvědomují, jak velká část komunity by si přála návrat k projektům, jako jsou Alpha Protocol, Fallout: New Vegas nebo třeba Knights of the Old Republic, na jejichž druhém díle Obsidian také pracoval. Zároveň ale dodali, že studio chce jít vlastní cestou.

„Pokaždé, když oznámíme novou hru, se na internetu okamžitě objeví otázka: Kdy bude další New Vegas? Kdy uděláte pokračování... doplňte název?“ říká Morgan. „Ale letos jsme vydali tři hry a všechny jsou z našich vlastních světů. To je pro nás ta největší odměna – vytvářet a rozvíjet vlastní značky, které definují, kým studio dnes je.“

Mezi cizími značkami, na kterých dříve Obsidian pracoval, můžeme ještě zmínit pro úplnost i Neverwinter Nights 2, Dungeon Siege 3 nebo South Park: The Stick of Truth. Zlom nastal až s úspěchem Pillars of Eternity, které vzniklo díky crowdfundingu, a později s Tyranny. Po akvizici Microsoftem v roce 2018 získalo studio finanční jistotu, která mu umožnila experimentovat a růst bez závislosti na externích partnerech. „Teď jsme konečně v situaci, kdy můžeme tvořit hry podle vlastních představ a v našem tempu,“ dodal Morgan.

zdroj: Obsidian Entertainment

Jestli to je dobře, ukáže až čas, protože například Avowed ani The Outer Worlds 2 si od nás odnesly jen lehce nadprůměrné známky, ale takový Grounded je skutečně inovativní, stejně jako Pentiment. Každopádně pro studio, a tím pádem i pro nás, hráče, je důležité, že se studio baví.

Nejnovější články