Metal Gear Solid 2 - návod 1.část
zdroj: Archiv
Návod

Metal Gear Solid 2 - návod 1.část

20. 4. 2003 0:00 | autor: Redakce Games.cz |

První část návodu na výjimečnou akční hru MGS 2: Substance se bude soustředit na úvodní kapitolu na tankeru, kde máte pod kontrolou Snaka a vaší snahou bude objevit údajný nový typ Metal Gearu.

Autor: Frix
Publikováno: 20.dubna 2003


Zvětšit zdroj: Archiv Metal Gear Solid 2 pro PC je prazvláštní hra - když jsem ji poprvé držel v rukou, byl jsem v sedmém nebi. Když jsem ji hrál prvních pár hodin, měl jsem chuť rozsekat DVD na spoustu malých kousků a jít s nimi mučit Hideo Kojimu. Když jsem se ke hře vrátil a po bolestných hodinách se spřátelil alespoň trochu s ovládáním, nadšení se začalo vracet. A v momentě, kdy jsem v úžasu sledoval závěrečný film, měl jsem více než kdy jindy pocit, že některé hry se přibližují umění, alespoň trochu. Každopádně, pokud se dostanete přes nepříjemné počáteční fáze a nenecháte se odradit problémy způsobenými konverzí, které jsem popisoval do detailů v recenzi před pár týdny, odměnou vám bude sice kratší, ale perfektní herní zážitek - a u takového samozřejmě nechybí problémy a různé záseky při hraní. Ty se vám nyní pokusím pomoci vyřešit.

Dnešní první část se bude soustředit na úvod na tankeru, kdy máte pod kontrolou Snaka a vaší snahou bude objevit údajný nový typ Metal Gearu, vyvinutý přímo americkými mariňáky. Kapitola s tankerem jde přeskočit, avšak pro pochopení příběhu, který následuje později, je její absolvování více než důležité. Nebudu se proto nyní zabývat různými tipy a triky ani detailním popisem každé jednotlivé situace. Detailněji rozvedené budou právě až následující díly, které budou sloužit jako průvodce kapitolou Plant. Na závěr dodatek - návod je psán pro obtížnost easy, 99% kroků je však shodných i s normal. Tak se tedy pusťme do díla:

I. Tanker

 Aft Deck
Obrázek zdroj: Archiv Po perfektním a drsně trhaném intru se seznamte s novým vzhledem codecu, Snaka, Otacona a vůbec všeho kolem, stejně tak dávejte pozor i při instrukcích o pohybu a akcích. Jsou sice směřované na joypady, ale pokud máte po ruce vypsané nastavení různých tlačítek na klávesnici (což silně doporučuji), není problém se zorientovat. Nalevo pod schody je bandage, vydejte se poté vpravo, kde jsou hydraulické dveře do Crew's Quarters. Hlídkující stráž sejměte M9 nebo jí zlomte vaz (chytit pod krkem a rapidně několikrát zmáčknout tlačítko pro akci, dokud oběť nezemře). Tělo prohledejte (zvednout, jako byste jej chtěli odtáhnout, a poté opět pustit). O kus dále ve výklenku, kam neprší, je i Ration. Dojděte ke dveřím, Otacon vám sdělí, jak je otevřít.

 Deck A, Crew's Quarters
Zatraceně - Snake nechává za sebou mokré stopy od deště, které mohou přilákat stráže. Buď se chvíli plazte, nebo běhejte kolem, dokud Snake neuschne. Dveře naproti skrývají místnost se skříňkami, které pootvírejte a seberte věci. Pod schody hlídkuje stráž, kterou v zájmu rychlého průchodu doporučuji sejmout M9. Pamatujte - headshot znamená okamžité bezvědomí, trefa jinam nechá oběti čas ještě něco podniknout. Vběhněte chodbou do další oblasti.

 Deck A, Crew's Lounge
Počkejte, až dva strážní odejdou pryč a rychle seběhněte do chodby a ke schodům. Vyběhněte po schodech k pravé straně paluby a do další části lodi.

 Deck B, Crew's Quarters
Obrázek zdroj: Archiv Vida, za rohem je strážný. Přitiskněte se ke stěně, dolezte až ke konci a vyčkejte, dokud se strážný neotočí. Poté vyskočte zpoza rohu a napalte do něj šipku z M9 (zmáčkněte současně tlačítko ve směru od stěny a tlačítko pro střelbu, aby Snake vyrazil zpoza rohu se zbraní). Pokračujte ke schodům v levé části podlaží.

 Deck C, Crew's Quarters
Bezpečnostní kamera nepředstavuje sebemenší problém, prostě se přitiskněte ke stěně a prolezte od ní. Prohledejte skříňky.

 Deck D, Crew's Quarters
Projděte dveřmi napravo, seberte náboje do M9 a první krabici. Za chvíli přijde strážný, takže je nejlepší schovat se pod poličku (také přijde poprvé vhod krabice) a když se bude dívat směrem od vás, napálit do něj uspávací šipku. Pokračujte dále a za chvíli vás Otacon varuje přes Codec ohledně infračervených senzorů, které jsou připojeny na Semtex (jak poetické - výbušnina původem z malého východočeského města hraje jednu z rolí v japonském herním klenotu). Počkejte nejdříve na strážného a sejměte ho, následně buď rozstřelte hasicí přístroj nebo si dejte do pusy cigaretu - obojí odhalí IR paprsky, cigarety však rapidním způsobem ubírají zdraví. Kdyby jejich účinky byly podobné v reálném světě, kouření by si každý skutečně dobře rozmyslel... Prolezte pod senzory a pokračujte vlevo na můstek.

 Deck E, The Bridge
Po filmu jednoduše vyjděte hydraulickými dveřmi nalevo.

 Boss 1 - Olga Gurlukovich
Po shlédnutí filmečku se připravte na první bossfight, který je velmi snadný, pokud víte kudy na něj. Hned na začátku sejměte reflektor na druhé straně paluby - v pozdější fázi jej jinak Olga namíří přímo vám do obličeje a není úplně legrace ji trefit bez sebemenší navigace. Nejsnazší je krýt se buď za bednami vpravo a vykukovat v momentě, kdy je Olga na dostřel, nebo se komínem v levé straně paluby, kde Olga vybíhá o něco častěji. Pokud zakřičí "take this!", utečte pryč, míří k vám totiž granát, který není zrovna příjemný pro vaše zdraví. S přibývajícími zásahy se Olga zpomalí a není problém ji nakonec poslat k zaslouženému spánku.

Obrázek zdroj: Archiv Po boji promluvte s Otaconem, seberte Ration, prohledejte Olgu pro věci a seznamte se s novou zbraní, USP. Vylezte na stěžen, kde máte první šanci získat termovizi. Zároveň pokud hrajete hru podruhé, naleznete zde i tlumič pro USP, se kterým se zákonitě mění i další postup misí. Držme se však daných podmínek prvního hraní. Zamiřte zpět ke dveřím na můstek, odkud vyjde stráž. Zbavte se jí a seberte vlhkou krabici, kterou skutečně můžete použít jen venku. Upřímně řečeno, stejně tak poslouží i další krabice, takže jde spíš o sběratelský předmět. Zpět na můstek.

 Deck E, The Bridge
Seberte náboje do USP a vraťte se na úroveň D.

 Deck D, Crew's Quarters
Otevřete dveře do jídelny, sejměte stráž a vyřaďte kameru z provozu Chaff granátem. Seberte USP náboje, které leží pod kamerou. Další náboje jdou najít plazením pod stoly, za pultem je pak kuchyně a Ration, které se bude po boji s Olgou možná hodit. Až bude stráž za dveřmi vpravo koukat jinam, rychle vběhněte do chodby a po schodech dále.

 Deck C, Crew's Quarters
Počkejte, až projde stráž nebo ji zlikvidujte, vrhněte Chaff granát a doběhněte vlevo ke schodům, po nich dolů.

 Deck B, Crew's Quarters
Zamiřte doprava a chodbou dolů, stráž buď obejděte nebo zpacifikujte. V místnosti o kus dále seberte ze skříňky náboje a pokračujte dál, narazíte ještě na Ration a nakonec i na vlevo na dveře.

 Deck A, Crew's Lounge
Sledujte pochůzkové rutiny strážných a proběhněte kolem doleva. Pokud máte chuť, zpacifikujte odpor a seberte v prostoru i Ration, náboje do M9 a Stun granáty (podle mě naprosto nepoužitelné). Zamiřte doleva.

 Engine Room
Obrázek zdroj: Archiv Zatraceně velká a nepříjemná oblast. Nejprve se pobavte s figurkou... neřeknu koho. Po zásahu začne střílet svým drobným rotačákem, úžasný pohled. Nahoře na bednách jsou USP náboje, ve skříňce pak překvapení. Vlevo za dveřmi je stráž, pokud vyrazíte velmi rychle a udeříte ji v běhu klávesou pro akci bez vytasené zbraně (prostě jako při škrcení, akorát v pohybu), spadne dolů a při letu dokonce sejme svého kolegu o dvě patra níž. Pod schody je další strážný, když se zastaví a podívá pryč, seběhněte rychle dolů a k dalším schodům. Za nimi jsou dole M9 náboje, pokračujte kolem stojícího strážného (doporučuji uškrtit) k hlavní chodbě, o kus dále je i Ration.

Pokračujte dolů a poté doleva, kde vyjděte po dvojích schodech. Vaším cílem jsou schody nalevo, kolem však patrolují dvoje strážní. Upřímně řečeno, plazení a skrývání je zde spíše na obtíž, takže zapracujte M9 a seberte určitě i granáty ve spodním cípu oblasti. Pokračujte dveřmi a ze dveří pod vámi vyjde další strážný. Po chvíli ohlásí rádiem velitelovi, že je situace v pořádku. Když rádio definitivně odloží, uspěte jej. Pokračujte dále a za chvíli Otacon zavolá ohledně další Semtexové pasti. Tentokrát ji však budete muset vyřadit střelbou do kontrolních jednotek, příklad se vám ukáže v drobném videu. Tato oblast byla na chvíli mojí noční můrou, než jsem objevil že kontrolní jednotky jsou ty malé potvory těsně při zemi, jejichž blikání takřka není vidět. První jednotka je vpravo nad prvním senzorem, druhá při zemi vlevo u senzoru a poslední je opět vlevo na zemi, tentokrát zastrčená úplně za posledním senzorem. Doporučuji pro orientaci použít termovizi. Po zničení poslední jednotky uslyšíte vypínaní senzorů a můžete projít dalšími hydraulickými dveřmi.

 Deck 2
Termovize se bude znovu hodit, můžete i trochu podvádět a prostě si zvýšit úroveň jasu na monitoru. Po projití jednoho či druhého výklenku zmerčíte strážného, kterého uspěte (nepoužívat USP!). Na konci chodby se pohybuje strážný s walkmanem na uších, netřeba zdůrazňovat jak snadné je se jej zbavit. Dále vpravo je strážný v polospánku, který lze snadno obelstít. Vyčkejte až ohlásí, že situace je v pořádku ("Nothing to report") a opět usne, proběhněte doprava a skrz další hydraulické dveře.

Obrázek zdroj: Archiv Pokračujte dále, za chvíli proběhne film a budete vrženi do bojové situace proti několika nepřátelům. Zůstaňte skrčení za bednou a vytaste nejlépe USP, nasaďte si termovizor a prolijte ruskou krev. Chvílemi k vám stráže hodí granát, utečte o kus zpět a poté se vraťte do pozice. Po zpacifikování posledního vojáka následuje další film, který představuje první z mnoha větších příběhových zvratů.

 Hold no.1
Otacon vysvětlí, že je třeba se dostat do poslední oblasti v podpalubí a vyfotit Metal Gear Ray ze 4 pozic. Problém je, že kolem jsou stovky mariňáků. S touto oblastí si jde velmi vyhrát, způsoby jak se dostat do Hold No. 3 jsou minimálně tři. My se spokojíme s tím nejsnazším, tedy prolezení kolem. Pokud budete hrát hru podruhé, nebudou na sobě mít vojáci kalhoty, pouze trenýrky :)

Běžte doleva a propližte se pod světlem projektoru. Doporučuji i hru uložit a do světla vběhnout, reakce mariňáků je víc než legrační. Každopádně pokračujte dále vlevo, pomalu projděte kolem mariňáka a doběhněte až na konec haly. Pozor na mřížky v podlaze, po nich musíte procházet pomalu nebo je překonat kotoulem.

 Hold no.2
Doběhněte k projektorům a tlačítkem pro akci přepněte na pravý projektor, propližte se pod světlem a vpravo vyčkejte, dokud se projekce nepřesune zpět na levé plátno. Jednoduše opět proběhněte na konec haly, pozor na mřížky v podlaze a na konci obejděte bedny v cestě.

 Hold no.3
Obrázek zdroj: Archiv A jde se fotografovat! Přední záběr získáte z prostředku místnosti, zcela na konci. Nezoomujte a prostě vyfoťte celý Ray. Přední levou a pravou fotku získáte, když budete stát v zadní části haly u dveří a vyfotíte celý Ray opět bez zoomování, miřte jakoby na krk. Znak Marines získáte na levé či pravé noze monstra, musíte tedy proběhnout kolem mariňáků a do úzkých prostor a odsud fotit. Během akce také náhodně velitel vydá falešný poplach pro udržení vojáků v pozornosti, kdy se v rychlém sledu rozhlédnou po celé místnosti, takže buďte na pozoru. Se všemi fotkami v kapse zamiřte k terminálu vpravo dole a pošlete Otaconovi fotky. Následuje velmi, velmi dlouhá filmová sekvence, která dějem pořádně zamíchá a zemře při ní i jedna klíčová osoba - která to je? A zemřela skutečně? Nechte se překvapit...

To byla kapitola Tanker, příště si projdeme první kus kapitoly Plant, která je znatelně delší a představuje hlavní příběhovou linku Metal Gear Solid 2. Tato část hry pak bude popsána detailněji a dočkáte se i slíbených tipů a triků pro všechny příležitosti.

Stáhněte si: Trailer, Video #1, Video #2, Video #3, Cheaty, Screenshoty

Související články: Recenze, Novinky, Splinter Cell recenze

 
Frix
připravil: jd


 
 

Nejnovější články