Take 2 stále chce akční XCOM, zatímco strategie si vede dobře
zdroj: Archiv

Take 2 stále chce akční XCOM, zatímco strategie si vede dobře

6. 2. 2013 13:49 | Byznys | autor: Petr Poláček |

Že Take 2 za fiskální kvartál říjen – prosinec 2012 zaznamenala meziročně nárůst tržeb z 236,3 milionů dolarů na aktuálních 415,8 milionů dolarů, to vás asi moc neohromí. Že se na tom ovšem podílely velmi slušné prodeje Borderlands 2, XCOM: Enemy Unknown a NBA 2K13, to už by vás zajímat mohlo. Jsou to kvalitní hry a jejich prodejní úspěch znamená, že budou mít nástupce, což je v těchto případech dobře.

S platností ke konci roku 2012 se třeba Borderlands 2 prodalo skoro šest milionů kousků, přičemž na konci října 2012 měla hra od Gearboxu na kontě pět milionů prodaných kusů. Další milion na kontě v předvánočním období, to je pro Gearbox známka dobře odvedené práce. A stejně tak pro tvůrce NBA 2K13, protože jejich titulu se prodalo 4,5 milionů kusů. Ano, odpadla sice konkurence od EA, ale to samo o sobě žádné hře k tak hezkým prodejům nepomůže. Prodejní čísla XCOMu sice k dispozici nejsou, ale hra byla ze strany Take 2 pochválena vedle mobilní verze GTA: Vice City, a to už je hezké vyznamenání.

Celkově mohou být v Take 2 spokojeni, protože za poslední kvartál roku 2012 zaznamenali čistý zisk 70,9 milionů dolarů, což je ve srovnání s 14,2 miliony dolarů za stejné období předchozího roku velký pokrok. Vida, že to jde i bez GTA, které vyjde letos v září, a jak šéf Také 2 Strauss Zelnick naznačil, nedá se moc počítat s tím, že by hra vyšla i na nové konzole, s jejichž launchem se pomaličku, polehoučku počítá také už na tento rok.

Zveřejnění výsledků hospodaření Také 2 však přineslo ještě jednu zajímavou informaci, která se týká prokleté XCOM akce. Hra, která je kontinuálně už pár let odkládaná, a už minimálně dvakrát se měnila její koncepce, je prý stále ve vývoji v 2K Marin a její vydání je naplánováno na fiskální rok 2014, tedy po 1. dubnu 2013.

Když si vzpomenu na nejistotu, se kterou nám tvůrci hru, pokaždé v trošku jiné podobě, prezentovali v uplynulých letech na minimálně dvou E3, tak mi nepřijde příliš logické, držet projekt při životě. Nicméně, zázraky se dějí i v herním průmyslu a bude zajímavé sledovat, jak dlouho se tato zombie ještě udrží při životě, potažmo jak bude vypadat, až ji vývojáři konečně vystrčí před hráče.

Bude to plnohodnotná týmová střílečka s taktickými prvky, jak měla být původně? Nebo to bude menší titul určený pouze pro digitální distribuci, jak se naposledy spekulovalo? Ať už to dopadne jakkoli, hlavní je pouze to, aby tento titul nepošlapal dobré jméno značky XCOM, které minulý rok upevnila výborná strategie od Firaxis.

Nejnovější články