zavřít

Světový trh s hrami letos vygeneroval 3 biliony korun

iPad iPhone Android PlayStation 4 Windows Xbox One PS4 Pro Switch iOS Xbox One X

- Byznys autor: Patrik Hajda Komentáře: 0

Bilancování roku se na nás s jeho koncem valí ze všech stran a kromě nejlepších her, největších zklamání a podobných kategorií dostáváme možnost nahlédnout na zajímavé statistiky napříč herním průmyslem. Dozvídáme se tak o vývoji zastoupení platforem, o čem se nejvíc diskutuje na Twitteru nebo kdo přišel s nejvíce novými značkami.

Se zajímavou infografikou přišel již potřetí v řadě web GamesIndustry.biz, kterému tímto děkujeme za hloubkovou analýzu. Data pocházejí z jeho vlastního pátrání, ale také z mnoha renomovaných zdrojů.

Celá analýza začíná číslem, které si asi nikdo z nás neumíme pořádně představit: 3 biliony korun českých. Takovou sumu vygeneroval trh s hrami v roce 2018. Téměř polovina z toho připadá mobilním hrám, 28 % konzolím a čtvrtina PC. Jde o téměř 11% nárůst oproti loňskému roku. Pro srovnání: HDP České republiky za rok 2017 činilo cca 4,9 bilionu Kč.

Dále lze vidět upadající zájem o krabicové verze. Digitální konzolovky a PC hry se společně postaraly o výdělek 1,15 bilionu, zatímco jejich krabicovky přinesly „jen“ 368,84 miliardy korun. Avšak v obou případech došlo k meziročnímu nárůstu.

Další údaj se týká Metacriticu a je snadno zjistitelný kýmkoliv z vás. Nicméně je vtipné, že na prvním a posledním místě v hodnocení jsou westerny. Red Dead Redemption II z pohledu kritiků vévodí letošnímu roku s průměrem 97 a Wild West Online ho uzavírá s 29.

Další údaj se týká Fortnite, které má k 27. listopadu neuvěřitelných 200 milionů registrovaných uživatelů a v jeden měsíc se u hry sešlo na 78 milionů unikátních hráčů. Není proto divu, že Fortnite kraluje žebříčku o médii nejvíce pokryté hře. Následuje PUBG, Overwatch, RDR2 a God of War.

V tomto žebříčku je poměrně překvapivý Monster Hunter: World na osmé pozici, který trumfl Fallout 76, Battlefield V, Far Cry 5, Pokémon GO i Assassin’s Creed Odyssey. V dalších dvou kategoriích se ale opět vracíme k Fortnite, neboť mu patří hned první tři pozice nejsledovanějších trailerů na YouTube a vyhrává i na Twitteru.

Mezi pět nejstahovanějších her světa se nepřekvapivě vměstnaly jen mobilní tituly s Helix Jumpem v čele, po kterém sáhlo 328 milionů hráčů. PUBG Mobile zaujímá třetí místo za stále oblíbenými Subway Surfers. V nejvýdělečnějších hrách figurují jiné mobilní kousky včetně Pokémon GO.

Další údaje se týkají Twitche, kde počet sledujících neklesl pod 1 milion, každý den streamuje půl milionu streamerů a obecně stoupl zájem o E3. A nyní se dostáváme k zajímavým údajům mimo mobily a sociální sítě.

Tabulka vydaných her a nových značek největších studií prozrazuje, že Sony letos vydala 19 her, z toho 10 pod novou značkou. Nabízí se porovnání s Microsoftem, který má pět nových her a dvě nové značky.

Nintendo sice také přišlo jen se dvěma novými značkami, ale zato je s 16 vydanými hrami na druhém místě. No a například takový Blizzard se s novými značkami vůbec neobtěžoval.

I další statistiky jsou velice zajímavé a poukazují na trend, který letos nabral na obrátkách. Řeč je o novinkách jdoucích rychle do slevy.

Battlefieldu V trvalo pouhých 10 dní, než se v obchodech objevil za menší cenu. Red Dead Redemption II čekalo 20 dní, Shadow of the Tomb Raider 26 dní a třeba takový Spider-Man vydržel 70 dní. Chybí mi zde Fallout 76, který byl snad týden po vydání téměř o polovinu dole…

Poslední statistiky se týkají nejvlivnějších influencerů, návštěvníků E3, Star Citizenu nebo třeba průměrného platu profesionálních hráčů, který činí 1,14 milionu korun ročně. V textu výše se mi podařilo pokrýt většinu zjištění GamesIndustry, ale pokud vás zajímají kompletní žebříčky, pak mrkněte na vlastní infografiku.

Tagy: Battlefield (série) Assassin's Creed (série) online monstrum zombie druhá světová válka akční fantasy RPG multiplayer adventura historická mmo FPS kooperace postapokalyptická střílečka 3rd person casual dobrodružná eSport third person mytologie herní série postapokalypsa otevřený svět Divoký západ assassins creed E3 2016 Red Dead Redemption E3 2017 battle royale E3 2018 Red Dead série

Zdroje: Gamesindustry.biz

Některé naše odkazy mohou vést na prodejce her či hardwaru. Pokud si skrze takový odkaz něco koupíte, můžeme z prodeje obdržet malá procenta. Více informací zde.

Kupte na CZC.CZ

  • hra Fortnite

    Představujeme Fortnite: Deep Freeze Bundle - speciální ...

    799 Kč Koupit
  • hra Fortnite

    Představujeme Fortnite: Deep Freeze Bundle - speciální ...

    799 Kč Koupit
  • hra Fortnite

    Představujeme Fortnite: Deep Freeze Bundle - speciální ...

    799 Kč Koupit

Poslední komentáře

celkem 0

Český herní web, který se soustředí na hry pro PC, PlayStation 4, Xbox One, Xbox 360, PlayStation 3, Nintendo Siwtch, 3DS, DS, PS Vita, Android a iOS. Pro všechny platformy nabízíme recenze, preview, videorecenze i pravidelné novinky. Na Games.cz najdete i pravidelné testy a novinky z oblasti hardwaru, podcasty, rozsáhlou databázi her a speciály k očekávaným hrám ze sérií jako Kingdom Come: Deliverance, Red Dead Redemption, Call of Duty, The Elder Scrolls, Assassin's Creed, Grand Theft Auto, Battlefield, nebo FIFA.