„Proč distribuce her stojí 30 % zisku z prodejů?“ zeptali se tvůrci Discordu sami sebe v průběhu letošního roku. Už Epic Games Store nám dokázal, že provozovat internetový obchod s hrami jde i mnohem levněji. Na jejich platformě si vydavatelé přijdou na 88 % z vydělaných peněz, zatímco Epic se spokojí s 12 %.
Je to velká rána pod pás Steamu, který si z prodejů ukrajuje mastných 30 %. Nově se tedy procenta směřující k vývojářům zvýší o 5 a 10 % po utržení 10 a 50 milionů dolarů, ale to je jen slabý pokus přizpůsobit se vznikajícímu trendu, ze kterého navíc nemá radost většina indie studií. Jde to zkrátka levněji i bez podmínek, a na to spousta vývojářů slyší.
Discord nehodlá zaspat nástup Epic Games Storu a rozhodl se trumfnout jeho velice lákavou nabídku ještě o chlup lepšími čísly. Počínaje příštím rokem se finanční politika Discordu změní na 90/10 ve prospěch vydavatelů. Bohužel se s tím váže jedno velké negativum.
Když se obchod Discordu spouštěl, chlubil se pečlivým výběrem. Zkrátka tam nemohla vyjít úplná blbost. Ale to se změní. „Nehledě na velikost, všichni vývojáři od AAA po jednočlenné týmy dostanou možnost samostatně publikovat [hry] v obchodě Discordu,“ zní vyjádření na blogu.
Neznamená to nutně absolutní otevření bran. Snad bude docházet k alespoň nějaké kontrole. Ale zatímco doteď Discord působil rodinným dojmem s kvalitní omezenou nabídkou, je nyní nanejvýš jasné, že se hodlá bít s ostatními o jedno velké publikum pomocí kvantity.
Discord má nespornou výhodu ve své vlastní základně uživatelů a snadné možnosti spojení vývojářů s hráči. Od příštího roku bude navíc ještě lákavější platformou pro vývojáře, alespoň tedy z finančního hlediska.
Rok 2019 bude jistě velmi zajímavý ve smyslu války digitálních obchodů. Dostane se na vrchol Discord nebo Epic? Zareaguje Steam zvýšením „výplat“? A co na to vlastně říká takový GOG?