Ve čtvrtém čtvrtletí loňského roku společnost Paradox Interactive vydělala 336,9 milionu švédských korun, v přepočtu zhruba 820 milionů korun českých. Je to nárůst o 51 % vůči stejnému období v roce 2017, tedy obrovský úspěch.
Výkon je to o to úctyhodnější, když uvážíte, že v tomto období studio nevytvořilo žádnou novou hru, jen DLC pro své existující značky Cities: Skylines, Stellaris, Europa Universalis IV, BattleTech, Surviving Mars a Crusader Kings II.
„Dosáhli jsme toho bez nových her během daného kvartálu, což znovu demonstruje sílu naší hlavní strategie, kterou je vývoj a následná dlouhodobá podpora her a značek. Neustálé updaty a rozšíření prodlužují životnost našich her z hlediska počtu hráčů i návratnosti,“ okomentovala oznámení Ebba Ljungerud, od loňského roku nová ředitelka Paradoxu.
zdroj: Archiv
V celém loňském roce společnost vydala jen dvě hry (BattleTech a Surviving Mars), ale zato 16 rozšíření. Výdělek za rok 2018 činí 1,3 miliardy švédských korun (3,16 miliardy Kč), což je nárůst o 39 % oproti předcházejícímu roku.
Kromě studia Harebrained Schemes se Paradoxu podařilo získat většinový podíl ve společnosti Hardsuit Labs (Blacklight: Retribution), která momentálně pracuje na neoznámeném projektu, a také koupil práva na značku Prison Architect.
Do akvizic loni ve výsledku společnost investovala 377 milionů korun českých, do vývoje her 740 milionů. „Konstantní přidávání her a značek do našeho portfolia zůstává hlavní součástí naší strategie,“ říká Ljungerud a dodává, že do budoucna hodlají investovat víc než kdy jindy.
Tyto investice se budou týkat především žánru manažerských strategií, neboť Cities: Skylines a Surviving Mars jsou jejich nejúspěšnější hry. Sám doufám, že se brzy dozvíme něco o budoucnosti mého oblíbeného Prison Architecta.