Obsidian uzavřel distribuční smlouvu s Paradox Interactive
zdroj: tisková zpráva

Obsidian uzavřel distribuční smlouvu s Paradox Interactive

19. 3. 2014 10:55 | Byznys | autor: Ladislav Loukota |

Zatímco jiným kickstarterovým projektům teče do bot, vymodlený Pillars of Eternity (dříve znám jako Project Eternity) od Obsidianu se po někdejší fenomenální kampani pomalu leč jistě chystá na vydání na konci tohoto roku. Nyní Obsidian rovněž oznámil, že vydavatelskou stránku včetně marketingu, distribuce fyzických kopií i odměn zajistí švédský Paradox Interactive.

Ale moment, nebývalo smyslem Kickstarteru právě vyhnout se potřebě prostředníka mezi hráči a vývojáři? Inu, ano, Obsidian s Paradoxem však sepsali seznam důvodů, proč se domnívají, že připojení Paradoxu není paradoxem. Z oficiální rétoriky vyplývá, že cílem partnerství obou firem je co největší zaměření Obsidianu na vývoj Pillars of Eternity, zatímco Paradox se postará o marketing a distribuci hry.

Což naznačuje, že taktéž budoucí promo hry (trailery, blogy) by měly přejít do režie Paradoxu – je otázkou, do jaké míry se to na nich podepíše či nikoliv. O něco ožehavějším tématem, alespoň pro náročnější backery, je otázka slíbených odměn za podporu hry. Ani u těch by však nemělo dojít k nějakým změnám, Obsidian by si tím ostatně sám podřezával větev. Část backerů, které bylo přišlíbeno spolupodílení na designování obsahu hry, by se však měla Obsidianu připomenout, pokud v posledních dnech už nebyli kontaktování.

Je nasnadě, že ač je Paradox prověřeným vydavatelem a tvůrcem PC her, nebude se o celou propagační stránku starat z dobré vůle a nezištné lásky ke kolegům. Prohlášení však tvrdí, že vybrané peníze backerů jdou stále plně na vývoj hry, nikoliv lidem z PR oddělení Paradoxu. Na příkladu Torment se mezi fanoušky ovšem spekuluje nad tím, že Paradox by mohl získat majoritu tržeb z prodeje fyzických kopií, zatímco Obsidian zase majoritu z těch digitálních. A v neposlední řadě se na fórech rovněž objevilo tvrzení vývojáře Obsidianu, že výhodou Paradoxu je rovněž jeho chápání evropského trhu, což dále zvyšuje šanci izometrického RPG vydávaného pro PC na komerční úspěch.

Partnerství s Paradoxem na druhou stranu však ani neznamená příchod dalších, soukromých peněz, a tedy ani nový obsah hry či urychlení jejího vývoje – vydání Pillars of Eternity bylo naplánováno na konec tohoto roku a z vyjádření se nezdá, že by se na tom cokoliv měnilo. Naopak by jeden z paranoidního čtení mezi řádky mohl tušit, že spojení s Paradoxem Obsidianu podstatně rozvazuje ruce a původně naplánované datum vydání alespoň trochu přibližuje realitě… Prostě firma bude mít víc času na to věnovat se hře a nebude jej ztrácet její nutnou propagací.

Nejnovější články