Ninja Theory mají rádi mobily i konzole - UPDATE
zdroj: Archiv

Ninja Theory mají rádi mobily i konzole - UPDATE

21. 11. 2013 16:05 | Byznys | autor: Ladislav Loukota |

Aktualizace (21:50) - Tak prý ne. Aleš bouchá šampaňské, protože Tameem Antoniades se nechal slyšet, že nějaký konec s vývojem na konzole nepřichází v úvahu. „Ačkoliv jsme nadšení mobilními možnostmi a vydáním naší první mobilní hry, nestáváme se studiem, které vyrábí jen na mobily. Momentálně vyvíjíme pro obě konzole a mobilní platformy a tak to v dohledné době zůstane.“

Původní zpráva - Války mezi milovníky PC a konzolí jsou pasé, na obzoru se totiž stále častěji objevuje daleko větší nepřítel - mobilní hry! Alespoň to platí pro konzervativní hráče, studia totiž v mobilních hrách vidí spíše větší šanci na úspěch. Nedávno to potvrdil slovenský Cauldron, nyní totéž zní od členů Ninja Theory, autorů DmC Devil May Cry, Enslaved nebo Heavenly Sword. Událost je vyčtena z výroků vedoucího designéra studia Tameema Antoniada, které zazněly minulou středu na konferenci v Helsinkách (via Edge). Antoniades se zde mimo jiné nechal slyšet, že studio míří výhradně na mobilní platformy. A důvod? Nemilá situace u "normálních" her.

"Model drahých konzolových her je poněkud rozbitý. (...) Pro nás 'úspěch' znamená schopnost přežít. Čas od času se ale kolem sebe na konferenci rozhlédnete a uvědomíte si, že nikdo další už v byznysu nezbyl. Na vině jsou vstupní bariéry modelu prodeje her za 60 dolarů. Držitelé platformy kontrolují samotnou platformu i distribuci, vydavatelé pak kontrolují marketing a financování."

Mobilní a tabletové hry dle Antoniada již nyní dohánějí současnou generaci konzolových her (i když těžko říct, kterou generaci minulou středu vlastně myslel...) a oproti nim jsou navíc i intuitivnější. "Kdo z nás si tu před pěti lety myslel, že tablety nahradí PC? Vždycky od vývojářů slyšíme, že mobilní platformy mají špatné prvky, že mají málo energie, že život jejich baterie stojí za starou bačkoru. Je to mix dezinformací a problémů, které však budou nakonec vyřešeny."

Není úplně jasné, jestli se oznámení vztahuje jenom na budoucí tituly, nebo je už vztažen na aktuální projekty studia. Neví se ani, jestli došlo na personální změny uvnitř studia, vlivem náboru vývojářů specializovaných na mobily a tablety. Studio však svou první iOS hru vydalo již na počátku letošního léta.

Antoniades krom své obhajoby ještě setřel špatné směřování Xbox One kvůli jeho zaměření na televizi, podpořil model Valve a zamyslel se i nad tvrzením, že žádné médium nikdy neumřelo: „Televize byla (po svém vzniku) devastující vůči návštěvnosti kin, z čehož se kina už nikdy nevzpamatovala. Televize stále existuje, stejně jako arkády... nebo taky třeba benátská opera. Což byla svého času jedna z nejpopulárnějších forem masové zábavy napříč Evropou. Kdy jste vy sami naposledy na nějakou hru benátské opery zašli?" Původní shrnutí zajdete zde.

Snad nejmrazivěji/nejpravdivěji (nehodící se škrtněte) v kontextu proměny herního trhu však zní Antoniadova citace Bruce Lee, totiž že nemá smysl bojovat s přílivem, ale plavat spolu s ním.

Tak snad si Antoniades taky pamatuje, jak dobře to pro Bruce dopadlo...

Nejnovější články