Tvůrci DMC a Enslaved: model velkých her dusí inovaci
zdroj: tisková zpráva

Tvůrci DMC a Enslaved: model velkých her dusí inovaci

6. 9. 2011 14:39 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Je jednoduché, nebát se, když vám herní průmysl ukázal, že i když přijdete s vlastní značkou, nápady, zajímavým konceptem i světem, není vám to nic platné.

Alespoň to tak trochu vyznívá z rozhovoru s Tameemem Antoniadesem ze studia Ninja Theory, které má za sebou Heavenly Sword, velmi kvalitní a velmi trestuhodně hráči ignorované Enslaved: Odyssey to the West a nyní pracuje na DMC – Devil May Cry.

Jde tak pro ně o první hru, která má nějakou delší historii a jde tudíž o zaběhnutou licenci. Prodeje Enslaved byly pro Ninja Theory pořádná rána, zvláště poté, co kritici i hráči, kteří do hry investovali, většinou pěli chválu. Nicméně Antoniades popírá, že by DMC vzali proto, že potřebují výdělečný projekt. „Capcom za námi přišel už během vývoje Enslaved, takže o peníze tu nešlo. My přitom jen tak něco nebereme. Ne, že bychom byli snobové, ale chceme být nezávislí. Ale já jsem fanouškem Devil May Cry dlouhou dobu a Capcom po nás přímo chtěl, abychom přišli s něčím novým, ne jen dalším dílem“.


Z rozhovoru je cítit, snad i kvůli předčasné kritice nové koncepce Danta, jak je Ninja Theory připraveno, že ani tahle sázka nemusí vyjít. Antoniadesem tak záměrně dává informace, které by mohly fanoušky uklidnit. „Spolupracujeme velmi úzce s Capcomem a Itsuno-sanem, což je člověk, který šéfoval vývoji druhého, třetího a čtvrtého Devil May Cry. Probíráme jednotlivé mechaniky, co dělat, jak přistupovat k jednotlivým nepřátelům, jak daleko s příběhem jít a je to opravdu zábava“.

Nyní ovšem Ninja Theory zvažují, zda nepřejdou časem na menší projekty, kdy budou mít plnou kontrolu nad svými značkami. „Teď jsme v AAA sféře, jak bych to nazval. Vysoké rozpočty, vysoké riziko, vstup sem je obtížný, takže jen těžko řeknete ne tomuhle riziku... Ale je tu problém. Tenhle AAA model prostě ničí inovaci. Je tu menší šance oslovit cílovou skupinu s něčím kreativním a novým. Prostě, když platíte za AAA titul, chcete mít záruku, značku, která lidem řekne, že tohle je jistá zábava. Ale to není pro průmysl zdravé.“

Na to se dá říci snad jen „zlatá slova“. Na druhou stranu, pokud se bavíme o Enslaved, byla to vlastně předem prohraná bitva. Sázet na futuristické zpracování vynikající legendy o Opičím králi a putování na Západ? Jak naivní. Jak sympaticky a obdivuhodně naivní. Uvidíme jak dopadne DMC, ale možná by Ninja Theory skutečně prospěla nezávislá branže s menším rozpočtem. Nápadů mají dost.

Nejnovější články