Důležité je, že zatímco současná generace konzolí přinesla přechod na vyšší rozlišení, chystaná nová generace nabídne komplexní vylepšení v různých oblastech. Ať už jde o snadnější a přirozenější prostředí konzolí s internetem, nebo smysluplné (a slovo smysluplné je dle něj důležité) využití druhé obrazovky tabletu.
Přichází next-gen
Söderlund uvádí, že s konceptem druhé obrazovky pracovali dlouho a mnohé designérské nápady prostě nebyly dobré. Ale ve formě aktivního a užitečného zapojení do hry má tento systém smysl. Zajímavý a rozumný je i názor, že přechod od současné generace k té další ohlásí hráči sami. Přechod na nové konzole opět nebude masový. I proto firmy vyvíjí hry, jak pro next-gen, tak současné konzole. Ze začátku Söderlund očekává větší podíl koláče u PS3 a X360, což se ale bude postupem času měnit, na což následně hodlá EA reagovat. Momentálně očekává, že přechod na vývoj pouze pro nové konzole bude trvat 16 až 24 měsíců.
Chvalozpěv na Frostbite
Velmi zajímavé informace nabídl Söderlund i na konto skvěle vypadajícího Frostbite Enginu. Doslova si pochvaluje investice do moderního enginu. Celý systém totiž zní jako uživatelsky příjemné a hlavně dynamicky se vyvíjející prostředí, které prý připomíná Photoshop nebo Premiere, tedy program s mnoha prvky, nástroji a funkcemi. Navíc, na rozdíl od vytváření enginu pro každou hru zvlášť a následného zpětného doupravování pro další potřeby prezentace, Frostbite 3 vypadá, že má solidní náskok (nabízí se grafické srovnání hlavních dvou FPS rivalů, Battlefieldu 4 a CoD: Ghosts) a navíc je upravován neustále za běhu“.
Momentálně nyní na Frostbite 3 pracuje na plný úvazek 75 lidí, kteří vytváří nový obsah či jinak vylepšují a posunují celý systém. Výsledky jejich práce pak jdou k patnácti až šestnácti týmům, které s Frostbite 3 pracují. V čemž spočívá další silná stránka.
Söderlund říká: „Důležitou věcí je i to, že máme 1600 nebo 1700 lidí, kteří mají zkušenosti s tímto enginem. Což znamená, že když se něco pokazí – a v herním vývoji se to vždycky pokazí – můj CEO Magnus, který pracuje v DICE, zvedne telefon a zavolá Aarynu Flynnovi do BioWare a požádá jej, zda by se na problém nemohli nějací lidé od něj podívat a pár týdnů jej řešit. Tahle spolupráce je pro nás obrovskou výhrou a myslím, že už si lidé ani neuvědomují, jak je to důležité a šikovné“.
Náhoda s Battlefrontem?
Na konto Star Wars: Battlefront je třeba říci, že konstatování o tom, že šlo o zázračnou shodu (s DICE) nevyznívají tak povrchně, jako tomu obvykle u podobných prohlášení bývá. Zdá se totiž, že okolnosti, za jakých spadl Battlefront do klína DICE, byly skutečně náhodné. Vedení EA zjevně totiž nějak nepočítalo s tím, že by DICE mohl mít o Battlefront zájem, protože většinou dělají vlastní značky a o licence nemají zájem.
Když se ale prý před duem Karl Magnus Troedsson - Patrick Bach jen tak zmínili o tom, že s Disneym řeší, co se značkou Battlefront, oba hned spustili „Proč jste to neřešili s námi? Co to děláte? My chceme dělat Battlefront!“ Stejnou reakci podle všeho viděl odděleně jak Söderlund, tak Frank Gibeau a naštěstí jim došlo, že DICE opravdu mají na Battlefront velký zájem a tedy by jim jej mohli (měli) svěřit.
Dlouhý příběh Faith
S Mirror's Edge byla situace odlišná. Na tom, jak se značkou Mirror's Edge pokračovat, si prý v EA lámali hlavu celé roky. Na různých konceptech a prototypech pracovalo za tu dobu několik malých týmů, ale nic prý nebylo dost dobré. Nakonec prý přišla s něčím současná producentka hry Sara Jansson, přičemž "to něco" v návaznosti na nové konzole dalo Mirror's Edge zelenou.
Oč jde, ale jaksi odmítá Söderlund rozebírat hlouběji. Dokonce nechce ani potvrdit, že hra bude v otevřeném světě, jak práskl Frank Gibeau. Nakonec se vyjádří, že hra bude víc akční adventurou (což je dneska hodně volná škatulka), ale věrná původnímu dílu, tedy s pohledem první osoby a ikonickým během. Zároveň ale Söderlund jasně říká, že si je vědom nedostatků jedničky, která dle něj i v mnoha konceptech zastarala. V neposlední řadě tu prý bude lepší příběh.
Opravdu vám doporučuji přečíst si rozhovor celý. Přesto, že jsme z něj přinesli klíčové informace, jistě si najdete něco, co možná zajímá právě a jen vás.