Seznamte se s českými finalisty GT Academy
zdroj: Archiv

Seznamte se s českými finalisty GT Academy

30. 7. 2014 9:45 | Téma | autor: Václav Rybář |

Čeká je jedna z největších výzev a zároveň asi největší řidičský zážitek jejich dosavadních životů. Postaví se desítkám konkurentů a budou hrát o to nejcennější – roční angažmá v závodní stáji. Už z loňska víme, že cesta za absolutoriem jest trnitá. Seznamte se s českými želízky v ohni aktuálního ročníku soutěže Gran Turismo Academy a zkuste odhadnout, jestli na to mají.

Antonín Bláha a Michal Šmídl. Jejich fanoušci, kamarádi a příbuzní je znají jak své boty. Od přezdívek přes oblíbené tratě až po jejich řidičské i jiné slabiny. My vám nabízíme pět rychlých otázek a odpovědí, abyste si udělali představu. Kluky samozřejmě pečlivěji vyzpovídáme na Silverstone, ale tam už to bude hlavně o prvních, druhých a posledních dojmech za volantem, na cvičáku a dalších mučírnách, které je čekají…

Jak jste se vlastně k virtuálnímu závodění dostali?

Antonín Bláha: K virtuálnímu závodění jsem se dostal už cca před 15 lety… to jsme ještě na vytáčeném připojení jezdili např. Need For Speed: Porsche Unleashed. Gran Turismo šlo vždy mimo mě, protože jsem neměl PlayStation, hrál jsem jen PC hry. O GT Academy jsem se dozvěděl před pár lety… a ve chvíli kdy se zapojila i Česká republika, tak jsem si vždy na kvalifikaci půjčil PlayStation od sestry a pokusil se kvalifikovat.

Michal Šmídl: K hraní Gran Turisma jsem se dostal, když mi byly tři roky. Byla to vlastně první hra a konzole, na které jsem hrál. Konzoli kupoval můj děda, který ji měl pár týdnů. Poté jsme se začali o konzoli střídat, až pak zůstala navždy moje. K virtuálnímu závodění jsem se dostal v roce 2008 na Gran Turismu 5 Prologue, kdy tátu zaujal v obchodě Playseat a koupil mi ho. Od té doby virtuálně závodím a stejného roku jsem se také připojil k týmu GT-Racing.cz

winner_-552x368 zdroj: Archiv

Co vaše zkušenosti za volantem reálných vozů?

Antonín Bláha: Zkušenosti to jsou ryze nezávodní, ale párkrát už jsem se svým autem navštívil okruh nebo letiště. V běžném provozu jezdím již 13 let bez nehod (určitě nejmíň přes 100 000 km), ale to nemá v této soutěži žádnou váhu.

Michal Šmídl: Nějaké zkušenosti mám. Tento rok jsem testoval Mazdu 6 MPS na Mosteckém okruhu a BMW M3 E36 na opuštěném letišti nedaleko Košic. Ozkoušel jsem si také ostrou závodní motokáru Intrepid 125ccm na motokárové trati v Trebaticích na Slovensku. Přál bych to každému zažít, nic tak brutálnějšího jsem neřídil. Všechny testy byly hodně přínosně a byl jsem spokojený s mým progresem. Mám ještě jednu vtipnou historku z března tohohle roku. Na Mosteckém okruhu byl den otevřených dveří. Vyšel jsem z posilovny a najednou mi volal kamarád, že mám přijet. Říkám: „Ok, ale nebudu s tátovo Méganem jezdit, protože máme sjeté zimní gumy.“ Samozřejmě jsem dorazil na okruh, počkal, až většina odjede a ke konci dne jsem auto přihlásil a vyrazil s dalšími čtyřmi přáteli v autě na trať. Byla to sranda, ESP blikalo při každém průjezdu a brzdy dostávaly hrozné čoudy. Poté jsem přijel domů a táta: „Co to je za smrad? Nejezdil si doufám na okruhu?“ Jenom jsem se usmál a řekl: „Ne.“

Popište nám trochu strastiplnou cestu od kvalifikací k regionálnímu finále…

Antonín Bláha: Začátek letošního ročníku GT Academy jsem odhadoval někdy na červenec, tak jak to bylo loni. Letos jsem se ale chtěl připravit lépe, takže jsem si půjčil Playstation již v květnu, abych si projel alespoň celou kariéru v Gran Turismu 6… no, pár dní na to již byly oznámeny první kvalifikační kola (nečekaně dříve), takže příprava byla zase minimální. V online kvalifikaci to vypadalo dost nabitě, takže jsem se radši vydal i na offline kvalifikace… jednu z nich jsem nakonec o 1 tisícinu vyhrál o postoupil na finále. Nakonec jsem jen doufal, že se národní finále vyhne mé 3 týdenní dovolené… což se naštěstí povedlo a já jen pár hodin po příletu ze zámoří nasedl na vlak a jel přes noc do Varšavy na finále.

Michal Šmídl: Abych se nemusel zaobírat kvalifikací, tak jsem se rozhodl, že na konci května se zúčastním události v přímém přenosu, která měla místo v Praze, v Galerii Harfa. Přijel jsem spíše ke konci dne a zajistil si postup na regionální finále ve Varšavě. Do Varšavy jsme vyrazili autem, s dvěma členy našeho týmu: Hanzem a Kubou. Byl jsem rád, že další člověk v autě byl můj táta. Čekalo nás skoro 900 km v autě. Všichni v autě mě hodně podporovali před regionálním finále a nadále podporují v mém snažení. Ve Varšavě to bylo skvělé, až na pár nedorozumění, které mě bohužel stáli první místo. Ve všech oblastech, ať už to byl Gaming Challenge (Gran Turismo 6), Driving Challenge (Nissan Juke Nismo), Media Challenge (čtyři otázky v angličtině, před kamerou) nebo Fitness Challenge (výskok, plank, press-upy a běh) jsem si vedl slušně. Po soutěži jsem byl opravdu hodně zklamaný, že jsem nebyl první, ale druhé místo mě hodně posílilo, protože jsem se zamyslel nad chybami, které jsem udělal. Bylo to hodně vyrovnané mezi mnou a Antonínem Bláhou (1. 88b a 2. 87b).

majkl-490x368 zdroj: Archiv

Antoníne, GT Academy ses účastnil už loni. Můžeš to nějak porovnat? A šel si na to letos jinak?

Antonín Bláha: Oproti loňsku už jsem měl lepší představu o jednotlivých disciplínách… takže například fyzičku jsem mohl lépe cílit. Také jsem vícekrát navštívil se svým autem letiště… ale jinak byla moje příprava hodně podobná. Chodit běhat, jezdit Gran Turismo na různých tratích s různými auty od Nissanu… kdyby nebylo mé delší dovolené bezprostředně před finále, byl bych perfektně připraven… takhle to nebylo ono, ale naštěstí mi to vyšlo.

Michale, váš klan GT Racing v online kvalifikacích pěkně řádil, zkus nám ho trochu představit.

Michal Šmídl: Náš tým a jeho kořeny se datují už od počátku roku 2005. Dva piloti tehdy spustili webové stránky konzole.syspro.cz. Začalo se diskutovat o Gran Turismu 4. Fórum se stalo místem setkávání a debat pilotů. Zásluhou Tomka se zde rozjela soutěž nazvaná „rekordy“. Piloti si tak mezi sebou začali porovnávat výsledky. Mezi první piloty patří – Tomek, NOV, Ketez a Speedy. Postupem času se tato soutěž stávala čím dál oblíbenější a připojili se další: Corrado, Markoduno, Pavel67, Eddie, Bális a další. Velkým milníkem v historii teamu GT-Racing.cz se stal podzim 2007, kdy se Corradovi podařilo propojit Gran Turismo 4 do místní sítě LAN. Setkání pilotů, Eddie, Bális, Corrado a Speedy na sebe nenechalo dlouho čekat. Každý rok máme tento typ setkání, kterým jsme začali říkat „lanka“.

Co jsou podle vás pro Silverstone vaše silné stránky a kde naopak vidíte rezervy, které chcete zlepšit?

Antonín Bláha: Mezi mé silné stránky by měla patřit fyzička, jsem zvyklý závodit pod tlakem (ze soutěží v PC závodních hrách), dokážu se velice dobře soustředit, rychle se učit nové věci. Prozatím nemám zkušenosti se závodními vozy… to bude oproti některým soupeřům slabina. Také už mám svůj věk, takže pro porotce možná budu už začátku neperspektivní… to už ale nezměním. Např. poměr tuků v těle prozatím není optimální (na závodního jezdce), budu muset odladit jídelníček… na Silverstonu počítám, že se asi nebudeme cpát burgery apod. Analýza chování auta a jeho nastavování mi také až tak neříká. Budu muset dostudovat.

Michal Šmídl: Myslím si, že mojí nejsilnější stránkou je to, že se dokážu hodně rychle přizpůsobit podmínkám (auto, trať a další faktory). Troufám si říct, že mojí další silnou stránkou je zarputilost. Hodně rád vyhrávám, vždycky jsem takový byl, a když nevyhraji, tak se vrátím silnější do dalšího klání nebo závodu a snažím se znovu vyhrát. Rád bych se ještě trochu zlepšil v Angličtině a ve fitnessu, protože kluci z Polska byli obzvlášť ve fitnessu hodně zdatní.

Článek byl připraven ve spolupráci s automobilovým magazínem www.ifaster.cz.

Nejnovější články