PlayStation 4 bude mít nadupaný lineup a PlayGo
zdroj: tisková zpráva

PlayStation 4 bude mít nadupaný lineup a PlayGo

24. 4. 2013 18:19 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Spoustu zajímavých informací přinesl Mark Cerny, který momentálně pracuje na pozici hlavního architekta pro PlayStation 4. Ve velmi rozsáhlém článku se vyjadřuje k mnoha hardwarovým vlastnostem chystané a velmi očekávané konzole od Sony a nakusuje spoustu témat. Ale nejde jen o hardwarová specifika, ale třeba i ohledně launch lineupu, tedy seznamu her, které budou k dispozici v den vydání konzole.

Cerny vysvětluje: „Bohužel vám nemohu dát přesný počet her, které v lineupu budou, ale mohu vám říct, že to bude větší, než u jakéhokoliv jiného PlayStationu. Což pramení z toho, že hardware byl designován tak, aby v něm vývojáři netápali“. Podle Cernyho je právě tohle jednou z klíčových vlastností konzole.

„Největší věcí je to, že jsme nechtěli, aby byl pro programátory hardware nějakou hádankou, kterou budou muset rozluštit, než se pustí do tvorby kvalitního titulu“, vysvětluje Cerny. „PlayStation 3 byl velmi výkonný, ale cizost CELL procesoru omezovala vývojáře. Byl zde k dispozici velký výkon, ale museli jste systém opravdu hodně studovat a učit se unikátní způsoby, jak s ním zacházet, abyste z něj dostali právě ten výkon“.

Proto došlo kde změně filosofie Sony. Architektura PS4 prostě musí být přístupnější, familiernější. „Chceme si být jisti, že tohle bude hardware, který půjde snadno používat. A proto máme známé systémy CPU a známé systémy GPU“. Další zajímavou částí Cernyho vysvětlování je systém PlayGo. Ten vám má umožnit hrát hry z části stažených dat (tedy pokud si onu hru koupíte skrze digitální distribuci), zatímco se vám zbytek tahá. Cerny říká: „Koncept je v tom, že stáhnete jen část dat, začnete hrát a na pozadí se vám tahá zbytek hry“.

Nejde ale jen o systém digitální distribuce, ale i využití dat z Blu-ray disků. Ty jsou prý pro next-gen potřeby příliš pomalé a systém PlayGo umožní podobnou věc jako u digitální distribuce. Jakmile začnete hrát hru, začnou se kopírovat data z BR disku na váš disk. A zatímco hrajete, po nakopírování klíčových dat se začnou na HDD kopírovat další, loadingy se vám zrychlují a po hodince či dvou bude hra na vašem harddisku. Což je velmi sympatický přístup, protože je občas neskutečně otravné, když musíte nejprve instalovat větší či menší porci instalace u nové hry, zatímco vy byste nejraději hned hráli.

PS4 bude mít i systém, který bude podporovat zlib dekompresi dat, takže tvůrci budou moci data komprimovat na disk skrze zlib a následně využívat dekódování „on the fly“. V celém rozsáhlém článku se dozvíte další větší či menší detaily o architektuře PS4. Z funkčních záležitostí ale stojí za to vypíchnout třeba i možnost spořivě vypnout hlavní zdroj a jet jen přes sekundární čip, který ušetří pořádnou část spotřebovávané energie.

Smarty.cz

Nejnovější články