Nový LEVEL 281 pitvá Star Wars a loot boxy
zdroj: Archiv

Nový LEVEL 281 pitvá Star Wars a loot boxy

23. 12. 2017 13:00 | Téma | autor: Redakce Games.cz |

Vánoce jsou za dveřmi a poslední LEVEL roku 2017 je tady. Předvánoční herní nadílka už možná trochu opadla, ale to neznamená, že bychom neměli o čem psát, spíše naopak. Ve velkém tématu jsme využili kontroverzního vydání Star Wars Battlefront II nejen k povídání o samotné budoucnosti Hvězdných válek, ale i o fenoménu takzvaných loot boxů, který do her prorůstá stále častěji. Na dalších stránkách se pak můžete těšit na téma Honzy Horčíka o tom, kde v Čechách studovat herní vývoj, zabývali jsme se i nezávislými vývojáři, kterým hrozí syndrom "one hit wonder", a nezapomněli jsme ani na recenze. Vedle Battlefront II jsme se podívali na zoubek třeba hrám The Evil Within 2, Elex, Doom VFR a dalším zajímavým titulům.

V předaleké galaxii

Těžko říct, jestli jsou větší prosincovou událostí Vánoce, nebo premiéra osmého dílu Hvězdných válek. Snímek Star Wars: Poslední z Jediů to už naplno rozjel v kinech a rozděluje fanoušky na několik nesmiřitelných skupin. Ať už se vám ale nový díl legendární ságy líbil hodně, málo, nebo vůbec, jsme si jisti, že stejně se většina z nás shodne na tom, že čtyři dekády strávené ve společnosti fantastického světa George Lucase v nás zanechaly nesmazatelné stopy. A není všem dnům konec. Lucasfilm, potažmo Disney, chce vychovat novou generaci fanoušků, kterým musí samozřejmě nabídnout nové příběhy. Nakolik se budou inspirovat herními (nyní až na výjimky nekanonickými) událostmi, se podíval ve svém tématu Matěj „Mr. Hlad“ Svoboda.

1 zdroj: Archiv

Důvodem, proč se tématu Hvězdných válek v tomto Levelu věnujeme však není jen premiéra filmu, ale hlavně uvedení střílečky Star Wars: Battlefront II. V tomto Levelu najdete samozřejmě recenzi, kterou doprovází i další zajímavé hry sklonku letošního roku – Elex, The Evil Within 2, Need for Speed: Payback nebo Outcast: Second Contact.

4 zdroj: Archiv

Veřejný nepřítel číslo 1

Podzim bývá obdobím největších herních blockbusterů. Letošní nadílku vysokorozpočtových titulů ale zastínil rostoucí odpor vůči mikrotransakcím ve hrách, které se už tak prodávají za plnou cenu. Proč k této bouři došlo zrovna letos, když herní firmy experimentují s platbami uvnitř klasických her už několik let? Na to odpovídá v osmistránkovém článku Honza Švelch. 

3 zdroj: Archiv

Hvězdy vývoje i eSportu

Žádný sport se neobejde bez osobností a u eSportů to v jejich rozpuku platí dvojnásob. Kde by byl fotbal bez Pelého, Maradony nebo Ronalda. Kde by byl hokej bez Gretzkyho nebo Jágra. Kde by byla atletika bez Zátopka? Diváky odjakživa přitahovaly emoce a osobní příběhy sportovců. A to si moc dobře uvědomují i organizátoři eSsportových soutěží. Začínají proto budovat image novodobých hvězd elektronických sportů a v mnoha případech se jim to skutečně daří. O tom, jak autentické jsou osudy eSportových celebrit, a jak s nimi pracuje celé odvětví, píše v novém Levelu Dan Kremser.

5 zdroj: Archiv

Celebrity ale najdeme i mezi nezávislými vývojáři. A mnohým z nich to dělá starosti. Uspět s jednou hrou je samozřejmě skvělé, ale otázka je, jak na takový úspěch navázat další skvělou hrou a zároveň si zachovat tvář sympatických alternativců, odmítajících stereotypy velkého trhu. O osudech lidí jako Lucas Pope (autor Papers, Please) nebo Mike Bithell (Thomas Was Alone) se rozepsal Ondřej Švára.

 Podívejte se na videopředstavení Levelu 281

Nové české hity?

Po Factoriu a Warfriends máme na obzoru další nečekaný český hit. Stojí za ním zkušený herní vývojář Jan Zelený, který svou běžnou pracovní dobu už několik let tráví v předním českém studiu Bohemia Interactive, kde pracuje na pozici senior programátor enginu. Kromě běžné pracovní doby má ale Honza ještě pracovní dobu, řekněme, „vedlejší“. To když po večerech doma vyvíjí svou originální hru s názvem Mashinky. Nedávno vyšla v předběžném přístupu na Steamu a okamžitě zaujala desítky tisíc hráčů z celého světa. S Honzou si o tom popovídal Jan Horčík.

7 zdroj: Archiv

A kdo ví? Třeba se v blízké budoucnosti dočkáme i dalších hitovek z tuzemských luhů a hájů. Možná půjde o absolventy některého z oborů, které se začínají rozvíjet na českých vysokých školách. O problémech a dopadech této výuky napsal svůj článek Honza Horčík a dává v něm prostor nejen samotným vyučujícím a studentům, ale i vývojářům, podle kterých se formální výuka herního vývojářství přeceňuje.

2 zdroj: Archiv

LEVEL vychází i v elektronické verzi!

LEVEL je vedle papírové podoby k dispozici i v elektronické verzi za 79 korun - je tedy o dvacku levnější než na stáncích. Všechny podstatné informace o tom, jak elektronický Level získat, najdete v tomto článku. Prostřednictvím aplikací Alza Media a Floowie si také e-verzi Levelu můžete přečíst na webu nebo na zařízeních s iOS či Androidem. Stačí k tomu mít jen JEDEN účet, a tím pádem i JEDEN zakoupený časopis.

Podrobný obsah LEVEL 281 si prostudujte na stránkách level.cz, kde zároveň najdete všechny potřebné informace o předplatném, o autorech a obecně redakci Levelu. Se svými postřehy na konto Levelu nás zastihnete na emailu redakce@level.cz nebo na Facebook stránce Levelu.

Nejnovější články