“Představte si, že hráč vstane, na Xboxu 360 ráno odehraje jeden zápas a jde do práce. V autobuse cestou do práce nacvičíte na tabletu kop na bránu na tabletu. Během obědové přestávky zkontroluje transfer hráčů na PC. A cestou domů si může na smartphonu upravit úbor,” nastínil vizi online světa na příkladu FIFA Ramsdale, jak repotuje anglický Eurogamer. Pointa je v tom, že když přijde náš modelový hráč z roboty domů, všechny achievementy, vylepšení a úpravy, které přes den udělal, budou promítnuty do samotné hry.
Aktivita “online světů” není jen iniciativou EA, ale v podstatě všech větších firem. Každý se snaží vybudovat hardcore fanouškovskou komunitu, která nebude kupovat jen hry, ale i trička, batohy, značkový hardware, karetní a deskové hry, knihy, komiksy a další serepetičky “okolo.” Aplikace na mobilních zařízeních napojené na velkou hru jsou tak jen logickým krokem vpřed. Běžní hráči je využívat nemusí a o nic nepřijdou. A skalní fanoušci mohou svojí modlou žít kdykoliv, kdekoliv.