Počínaje březnem roku 2021 jsme se na Games.cz začali víc věnovat originálním českým a slovenským hrám formou exkluzivních článků, v nichž čerpáme drahocenné informace z vlastních rozhovorů s nadšenými tvůrci. A protože se často jedná o materiál schopný zaujmout jak běžného konzumenta her, tak jejich tvůrce, rozhodli jsme se všechny takové články vložit do jednoho pytle, aby byly lépe po ruce. Seznam budeme průběžně aktualizovat o další úlovky. Co jsme pro vás dosud zjistili?
Vše o Sacred Fire, unikátním psychologickém RPG ze Slovenska
Autor článku: Vašek | Vývojář: Andrej Vojtáš | Studio: Poetic Studio
Sacred Fire se označuje za RPG, ale nečekejte tradiční putování po světě s akčními souboji ve stylu Zaklínače. Tady se dává do popředí psychologie, vztahy, emoce, schopnost komunikovat a tak podobně. Ve Vaškově abnormálně rozsáhlém článku zjistíte, co autora vedlo ke stvoření takové hry, jak se mu na ní pracuje a jaká jsou úskalí vývoje.
Strastiplná cesta vývojem české hry Hobo: Tough Life
Autor článku: Patrik | Vývojář: Roman Valenta | Studio: Perun Creative
Hobo: Tough Life, prvotina ostravsko-olomouckého studia Perun Creative, zvolila velmi neotřelé téma bezdomovectví, které je jako dělané pro městské survival RPG. Nicméně vznik této hry doprovázela série pozoruhodných náhod a dokončení projektu bylo víc než náročné. V Patrikově výživném reportu zjistíte, jak se malý a relativně mladý tým popasoval s nelehkou výzvou herního vývoje.
Vše o Lords & Villeins, české historické strategii vyvíjené na švédské samotě
Autor článku: Vašek | Vývojář: Michal Roch | Studio: Honestly Games
Česká hra nemusí nutně vznikat v Čechách. Důkazem je projekt Lords & Villeins, jehož jediný autor vyvíjí z dalekého Švédska. V jeho pojetí budovatelské strategie jste pánem, který rozdává rozkazy shůry, ale už neřeší, kdo z poddaných je vykoná. Hlavně aby bylo hotovo! V čem se hra bude lišit od konkurence a jak se pracuje v kolektivu vývojářů, z nichž si každý kuchtí vlastní hru? Na to vám odpoví Vaškův článek.
Bulánci jsou něco mezi remakem a novým dílem. Nebudou mít mikrotransakce
Autor článku: Vašek | Vývojář: Jaroslav Wagner | Studio: SleepTeam
Bulánci se po mnoha a mnoha letech v zaslouženém stařeckém spánku opět probouzejí k životu. Původní tým se rozhodl udělat něco, co není pokračováním ani remakem, a přitom je obojím zároveň. Vašek neváhal využít příležitosti a ještě během neuvěřitelně úspěšné crowdfundingové kampaně, kde tvůrci vybrali na vývoj přes 7 milionů korun, vyzpovídal hlavního designéra a vytahal z něj rozumy.