Rage se jednoduše moc nepovedlo. Hra to byla dobrá (recenze), což o to, ale vývoj zabral id Softu přes 6 let, stál nemalé peníze a prodeje nenaplnily očekávání. A v dnešní době, kdy studia krachují po jednom průšvihu, má id štěstí, že ho Zenimax nějak nezredukoval. Tak jako tak byla pro id Rage cenná zkušenost, což potvrdil i Carmack - příště si prý dají na technickou stránku větší pozor a hlavně nebudou z další hry ukazovat tolik věcí předem. Technický šéf id Softu totiž věří, že právě neustálé a brzké ukazování Rage zapříčinilo velká očekávání a že lidé od hry čekali něco jako od Borderlands. Přitom v Rage žádné RPG prvky nebyly.
Nabyté zkušenosti už id praktikuje velmi dobře - o Doom 4 jsme se zase dozvěděli velké kulové. Hra je oznámena už několik let, ale nevíme o ní téměř nic. Letošní QuakeCon v tomto směru nebyl jiný, ale Carmack upustil alespoň pár detailů o vývoji. Doom 4 není zrušen, pořád se na něm pracuje, ale bude hotový, až bude hotový, jak reportuje Kotaku. Takže žádné datum vydání, žádný trailer, nebo alespoň teaser. Nic.
Může nás alespoň trochu potěšit, že to id s Doomem 4 myslí smrtelně vážně. Mobilní divize id Softu totiž byla zrušena a všichni její vývojáři přešli na čtvrtého Dooma. A jakmile se dokončí veškeré práce na Doom 3: BFG Edition, přejdou i jeho vývojáři na Doom 4. Na čem tedy bude dělat zbytek id Softu? Na ničem. Carmack potvrdil, že za nedlouho bude na Doom 4 dělat celá firma. Pro id má být Doom 4 velkou AAA hrou, žádnou bokovkou, nebo experimentem.
A co bude po Doom 4? id si už nemůže dovolit dělat jednu hru šest/sedm let, a pak zjistit, že nebude komerční trhák. To by studio za chvíli položilo. Carmack proto oznámil, že se budou soustředit na to, aby mohli dělat víc her a rychleji. Prý je lepší vydat jednu dvě hry, a pak je po vydání upravovat a vylepšovat, než pracovat dlouhou dobu na jedné hře, která bude velkým technologickým skokem vpřed. Určení si jasných cílů, díky kterým se budou v id dělat hry rychleji, je teď pro vývojáře prý prioritou číslo jedna, jak reportuje IGN.