Autor: David Ducháček Publikováno: 4.prosince 2003 | Verze hry: finální/anglická Doba recenzování: 1.5 týdne |
![]() ![]() ![]() Ve hře potkáte všemožnou havěť od drobných plazů typu compy (notně zmenšený tyranosaurus), velociraptora, brachiosaura, tyranosaura, stegosaura, nepříliš známého oankylsaura (připomíná euplocefala) a řadu dalších saurů. Trošku mi do jurského prostředí neseděly opice dnešního typu (nikoliv lidé), motýlci a značně znuděná káňata. Jejich výskyt je dle mého názoru zcela zbytečný. Je to, jako kdyby Žižka do bitvy vyrazil s MP3 přehrávačem a sniperkou. Dobové artefakty mají přesně určenou epochu, proto není dobré, když se objevují jinde, než jim přísluší. Turok je holt z „jiného těsta“. Mirku, o ty stromy se radši neopírej! ![]() Design misí je standardně podařený. Úrovní je pouze patnáct, leč jejich variabilita je až překvapivě bohatá. Rozlehlé krajinky s jezírky, vodopády, skalistými útvary, serpentinami, jeskyněmi, liánovitými žebříky, zkrátka slušivý kousek přírody. O trochu méně vydařené jsou přetechnizované interiéry – opevnění, pseudohrady a lidská sídla. Opět mi není jasné, proč je výrobci do Turoka procpali. Zbytečně rozbourávají pečlivě vystavěnou pravěkou atmosféru. Na druhou stranu potěší občasné "letecké" levely, v nichž se nebudete pohybovat po svých, nýbrž se ocitnete ve vzduchu na zádech svého opeřence, podobně jako tomu bylo například v Drakanovi. ![]() ![]() ![]() Špatná konfigurace ovládání Už minulé díly Turoka používaly pro nastavení ovládání lehce nestandardní postupy, tentokrát to ale tvůrci opravdu přehnali. Vždyť jen popis „vizuální prezentace“ ovládacího menu by potřeboval své místo mezi publikacemi vydavatelství Reader’s Digest. Ale vážně. Něco tak uživatelsky nepřítulného jsem snad v počítačové historii neviděl. Menu, ve kterém by mělo jít nastavit ovládání, což se mi moc nedařilo, má „slušivý“ DOSový kabátek a vyznat se v něm, natož pak něco nastavit, je prakticky nemožné. Po několik minutách jsem nastavování kláves vzdal a nezbylo mi tedy, než se spokojit se základním nastavením – nakonec to tak hrozné nebylo a hra se naštěstí dala hrát. Zbraně O sekerce už jsem něco málo naplkal. Jen bych vás chtěl upozornit na výjimečnou sílu této hračičky. V případě akutního nedostatku jsem ji bez problémů použil téměř na kohokoliv – stačí pár ran a velociraptor se stává fosilií. Dalším starým známým je luk s možností „upgradu“ na tek-bow – střílí zápalné, výbušné nebo snipe-šípy. Ze střelných zbraní tu je brokovnice, granátomet a z dalšího arzenálu vás možná uchvátí plasmová či gravitační puška. Sbírku doplňuje pár granátů a výbušnin vyšší třídy. Třetihorní zvuk?!? ![]() Opět grafika na úrovni Troufale si dovoluji konstatovat, že Turok ani potřetí svoje přívržence nezklame. Evolučního Turoka nám pohání jakýsi nový engine, o němž se ví jen to, že existuje a pohání tuto hru... Venkovní prostory si zasluhují nemalou pochvalu. Několik druhů stromů od přesliček po pra-buky. Krajinku už ale znáte z dvou předchůdců, mnohem zajímavější jsou prehistorické příšerky. S nimi si grafici maximálně vyhráli. S jistou dávkou nadsázky můžeme prohlásit, že jsou paleontologickým předlohám velmi věrné. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry najdete v sekci screenshotů Horší je to s pohybem. Animační fáze zvířat i humanoidů jsou sice humorným doplňkem sobotního večera, ovšem s fyzikálními zákony nemají společné ani zblo. Několikatunový triceratops svou rychlostí připomíná rozdováděného bizona, krokodýli se pohybují s aktivovaným boostem a nebýt standardně rozvážných stegosaurů, měl bych dojem, že jsem ve hře Prehistoric Dinoracer. Multiplayer v konzolové verzi nebyl... ![]() Stáhněte si: Trailer, Cheaty Související články: Novinky, Turok 2 screenshoty |
David Ducháček | |
autorovi je 23 let, dříve psal pro GamePort a nyní působí i v Levelu, pracuje jako správce sítě, nejraději má akční hry všeho druhu a mezi jeho nejoblíbenější tituly patří Dungeon Master, Shadowman a Half-Life (všechny články autora) |