The Sims: Příběhy mazlíčků - recenze

The Sims: Příběhy mazlíčků - recenze

11. 8. 2007 0:00 | Recenze | autor: Redakce Games.cz |

Téma domácích mazlíčků bylo v souvislosti se sérií The Sims skloňováno již několikrát a nyní se vrací v samostatné hře, kde příběhové úkoly doprovází psí ťápoty.

Autor: Laku
Publikováno: 11.srpna 2007
Verze hry: prodávaná/česká/PC

Téma domácích mazlíčků bylo v souvislosti se sérií The Sims skloňováno již několikrát, premiéru si v digitálním světě simů odbyli v rozšíření pro první díl Unleashed, aby poté znovu navštívili jejich vylepšené domovy ve velkém datadisku Sims 2: Mazlíčci (Pets). A protože mají chlupáči značně tuhý kořínek, tak se nevzdávají a setkáváme se s nimi znovu. Nebojte se, zatím ještě nedošlo k vydávání totožných datadisků v jiném přebalu. Jedná se totiž o druhý přírůstek do rodiny samostatně hratelné série The Sims Příběhy.

Pokud si přečtete recenzi Životních příběhů, dáte nám za pravdu, že Příběhy mazlíčků se podobají svému předchůdci jako vejce vejci. Nicméně několik nepatrných rozdílů se přeci jen najde. Pokud se pomalu v té záplavě „simáckých“ titulů ztrácíte, pak vězte, že Příběhy mazlíčků nejsou datadiskem ani kolekcí nových objektů pro Sims 2, ale klasickým plnohodnotným titulem – byť vycházejícím z druhého dílu.

Psími ťápotami za příběhem
Už při samotném pohledu na název hry je jasné, že hlavní náplní jsou příběhy Simů. Ty jsou vyprávěny formou „komentářů dění“ a hlavně také vytyčenými cíli, jejichž plnění vás posouvá do dalších a dalších kapitol. Konkrétně se můžete těšit jen na dva scénáře, přičemž jeden z nich se odemkne až v průběhu toho prvního.

Hlavní roli v prvním z příběhů zaujímá mladá Alice Vítová se svým neposlušným dalmatinem Samem. Alice je zadlužená a na její dům má spadeno místní šampiónka psích soutěží Diana DeBore. Nabízí se jen jediné řešení. Zabít ji, říkáte? Ale jděte, tady jsme v mírumilovném prostředí městečka Zelený dvůr. Byť je příběh silně lineární, tak jsem se příliš nenudil. Zejména díky kvalitním textům a jejich perfektnímu překladu. Plnění, byť jednoduchých cílů je zajímavým zpestřením konceptu Sims 2 a vodítkem, vtahujícím hráče do příběhu.

Podobně jako v případě Životních příběhů se v druhém scénáři setkáváme s mužem, tentokrát ne přímo miliardářem, ale zajištěným šéfkuchařem, který se musí postarat o kočku Divu svého bratrance. Bude Štěpán Oddaný tím pravým a oddaným pečovatelem? Bylo by poměrně naivní vytýkat přílišnou schématičnost a jednoduchost příběhům, protože – ruku na srdce – dovedete si v prostředí The Sims představit originální a neotřelý příběh? Já tedy ne. I vzhledem k tomu považuji příběhy za minimálně dostačující. Celkově mi tento připadá zajímavější, než tomu bylo u předešlého dílu plného vztahů jako z nějaké telenovely.

Na cvičišti
Z pohledu herního designu lze velmi těžko očekávat nějaké výrazné změny. Vše je opět vystavěno na totožném enginu jako The Sims 2, přisvojujícího si navíc mechanismy rozšíření Mazlíčci. Setkáváme se tedy s psy a kočkami, které lze ovládat udělováním povelů a vychovávat napomínáním či pochvalami. To vše známe ze zmíněného přídavku. Ovšem pozor, jedna novinka tu přecijen je. Ano, čtete správně. Příběhy mazlíčků nabízejí inovaci herního systému, kterou si jinak nelze užít.

Jedná se o psí soutěže a s tím spojené trénování svých svěřenců. K dispozici je pětice soutěžních překážek, které se musí vystrašený pes naučit překonávat, aby mohl vyhrát cenu šampiona. Po dostatečném procvičení prolézání temným tunelem, proskoku zavěšenou pneumatikou apod., pak můžete navštívit veřejnou soutež. Tam se se svým miláčkem zapíšete u rozhodčího a pokusíte se o zvládnutí soutěžní dráhy v časovém limitu. Poměrně svěží zpestření.

Série s těžkou úlohou
Příběhy mazlíčků rozhodně nejsou určeny všem hráčům a to zejména z toho důvodu, že (kromě psích soutěží) nenabízí fanouškům téměř žádnou přidanou hodnotu – ti si dokáží hrát hodiny a hodiny se svými vyparáděnými postavičkami z druhého dílu série. Zatímco my ostatní, pokud zrovna nepatříme do skupiny zapřísáhlých odpůrců této hry, si užijeme poměrně dost zábavy.

A kdyby náhodou ne, pak je tu přítomna klasická volná hra, kde můžete v městečku Zelený dvůr dělat vše, co vás napadne. Příběhy mazlíčků bych tedy doporučil zejména těm z vás, kteří The Sims 2 nikdy nehráli a touží je okusit. Nebudete muset pořizovat základní hru s pěknou řadou přídavků. Navíc koncová cena je snížena na 899 Kč namísto původních 1299 Kč, což je příjemné.

Sims Příběhy jsou prostě cílené na jiné zákazníky než datadisky. EA se pokouší oslovit zejména nové hráče, čemuž odpovídá také přítomnost podrobného tutorialu „naučit se hrát“. Bylo by snadné Příběhy odsoudit do vod průměru, ale tady více než u kterékoli jiné hry záleží na hráči, zda bude spokojen. Prostě a jednoduše se nejedná o titul pro fanoušky, ale pro příležitostné a nové hráče.

DO TŘETICE S TROSEČNÍKY?
Obrázek zdroj: tisková zpráva V zimě završí trilogii díl s názvem Příběhy trosečníků, kde se vžijete do role trosečníků, jež budou muset přežít na pustém ostrově uprostřed Karibiku. To zní velmi zajímavě, nicméně obávám se na současném enginu je tento úmysl nerealizovatelný. Minimálně ne v takové míře jako byl představen pro konzolové verze The Sims: Castaway. Trosečníci tedy zamíří také na konzole PS2, PSP, Wii a DS.

Související články: Novinky, Recenze The Sims: Životní příběhy, Recenze ostatních her ze série The Sims

Laku
autor je správcem fanouškovské stránky TheSims2.cz a působí ještě na HotGames.cz

Laku

Vhodné zejména pro ty z vás, kteří doposud žádnou Sims hru nehráli. Zaryté fanoušky tento titul neosloví a pravděpodobně z něj budou spíše zklamáni. Příběhové linie by mohly být propracovanější a méně lineární. Nicméně výsledek je v konečném důsledku o pověstný chloupek lepší než předešlé Životní příběhy.