Autor: imf Publikováno: 24.listopadu 2005 |
![]() ![]() ![]() TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek Z četných preview možná víte, že hra se dělí na tři zásadní části. Musíte stavět a udržovat svoje studio, starat se o svoje zaměstnance a věnovat péči svým filmům či jejich propagaci. Na první pohled tradiční budovatelská strategie, která je však díky námětu zohýbána do nových dimenzí. Stavba kulis a rozmary hvězd ![]() Karavany nás přivádí k moru filmového průmyslu a věci, která vás možná bude neskutečně iritovat. Zvykejte si, takhle to chodí i v reálu a Lionhead to (bohužel nebo bohudík?) skvěle vystihnul. Řeč je samozřejmě o hercích a tvůrcích (po place pobíhají i stavitelé a údržbáři, ale ti jsou naštěstí vždy spokojení). Tady zvolil Molyneux systém, který svou náročností zabíhá až někam po bok The Sims, protože o svoje herce se musíte opravdu neustále starat a nemluvím teď o možnosti poslat na ně paparazzi, když se zrovna potácejí opilí po studiu (každopádně to dělejte, zvedá vám to popularitu). ![]() ![]() ![]() Ze začátku jsou totiž všichni nadšení z nového džobu a toho, že točí filmy, jenže jakmile zjistí, jaká je to námaha a jak se mají kolegové u konkurence, začnou škemrat o zvýšení platu nebo karavan, popř. si vypěstují závislosti, které pak musíte zdlouhavě léčit v odvykacích klinikách. Statistika věda je... Každý herec/tvůrce je prezentován tunou statistik, přičemž zdaleka nejdůležitější je jeho spokojenost - ať už s image, platem nebo prací. Jakmile některá z těhle kolonek postoupí do červených čísel, můžete si být jistí, že vaše filmy na diváka dojem neudělají. A tak musíte dělat chůvu, což při vyšším počtu herců přivádí vás jako magnáta k šílenství. Především neustálé přetahování herců (doslova) z hospody na plac, aby se už konečně něco dotočilo, mě bude pronásledovat ještě hodně dlouho. ![]() Udělej si sám V tu chvíli samozřejmě sedíte ve virtuální kanceláři a čas kolem vás se zastaví, takže se nemusíte bát, že by herci mezitím zvlčili a budovy okoraly, každopádně tahle sranda zabere dost času a hlavně je to ze začátku (v éře němých černobílých filmů) spíš metoda pokus omyl, protože předem nevíte, jak na sebe scény budou navazovat. Stačí se ale mrknout na některé z prvních filmů, které za vás natočil počítač a věřte mi, zvedne vám to sebevědomí. ![]() ![]() ![]() Svojí kariéru nicméně můžete založit i na béčkových produkcích, které mají slabé scénáře a vznikají za zlomek ceny výpravné produkce. Důležité přece je, abyste vydělali, všechno ostatní může jít stranou. Připravíte se tím ovšem o kladné recenze (po premiéře každého filmu máte k dispozici jejich přehled - každý, kdo zná server www.rottentomatoes.com, nad tím určitě pookřeje), filmové ceny (i zde je pravidelné udílení Oscarů) a částečně i spokojenost vašich zaměstnanců, zvláště hercům totiž dovedou dobré kritiky zvednout náladu. ![]() Kdo chtěl víc, neměl nic To samozřejmě neplatí pro každého, ale já jsem technokrat a tak jsem vyloženě čekal na příchod zvuku a barevného filmu. První věc vám dovolí přidávat do filmů zvuky, hudbu a dokonce i vlastní hlas nasamplovaný mikrofonem, ale to už je skutečně trochu hardcore. Lionhead myslel na fandovskou základnu, takže není problém film vyexportovat. Na oficiálním webu už dnes můžete najít velmi povedené záležitosti některých hráčů. Jenže natočit zábavný virtuální film tak, aby se líbil i vám, to dá pořádně zabrat. Po několika hodinách hraní vám začne na mozek lézt spousta kacířských myšlenek, jako třeba proč to Molyneux tak zběsile překombinoval. Nechápejte mě špatně - Movies velmi věrně zpracovávají většinu aspektů filmového světa, bohužel na jednoho hráče je toho až příliš. ![]() ![]() ![]() ![]() Jakmile začnete tuhle rozpolcenost vnímat a uvědomovat si, že filmový producent musí být tak trochu chobotnice, nepomůže vám už ani přehledný interface, kombinovaný s vynikající grafikou. Lionhead ždíme grafické karty do poslední kapky, když vás nechává volně zkoumat prostory filmového studia, nahlédnout do hledáčků nebo soukromí hvězd - na mém dýchavičném Athlonu XP 2800+ a nedýchavičné 6600GT se hra v 1024x768 hýbala celkem svižně, ale čas od času začala šmejdit na disku víc, než by mi bylo milé. Výměnou za nadprůměrné nároky si však užijete pestrý svět plný poskakujících postaviček a filmy, které vypadají více než solidně (i s ohledem na to, kolikrát byla hra odkládána). Po technické stránce zkrátka není Movies co vytknout. Snad jen u uživatelského rozhraní bych ocenil pár "dětských pojistek", které se vám pro jistotu nejdřív zeptají, než se rozhodnete udělat nějakou kardinální blbost. Finta spočívá v tom, že když náhodou držíte myší populárního herce a upustíte ho na nějaký odpad, který kdosi pohodil na chodníku ve studiu, rázem se z něj stane začínající uklízeč a vy máte po srandě a po celebritě. Druhou nemilou záležitostí je ikonka bomby u některých budov. Neprozřetelně jsem na ní upustil údržbáře a on mi vyhodil do vzduchu zbrusu novou filmovou laboratoř. Kruté. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry najdete v naší sekci screenshotů Všude dobře, na pískovišti nejlíp Mluvili jsme o nastupujícím stereotypu a zbytečném lámání pozornosti mezi rozhádané herce a 1000+1 statistiku filmařiny. Skoro jako by s tímhle v Lionheadu počítali a pro jistotu nabídli hráčům klasický Sandbox mód, ve kterém lze jedním vrzem vypnout rozmary herců (i budov! ;) a začít v libovolném roce v rozmezí 1920-1960, klidně se sto miliony v kapse a hotovým studiem. Tohle možná zachrání spoustu hráčů, kteří si chtějí jen tak nerušeně tvořit a zjišťovat, zda jejich ambice dovedou studio na vrchol. I v tomhle módu však platí, že nejvíc se budou bavit ti, kterým ve skříni odpočívá kamera a mají skrytou touhu něco natočit. Pro ostatní je v Movies příliš málo dobývání, těžby čehokoliv a především akčních soubojů s protivníky. Veškerá akce se tu odehrává jen na place a to by mohlo být pro spoustu lidí nemilou změnou. ![]() Stáhněte si: Trailery, Cheaty, Videa Související články: Preview, Novinky |
imf | |
autorovi je 24 let, občas napíše nějakou tu recenzi do Levelu, ale jinak se zajímá především o film a je jedním z redaktorů MovieZone |