V The Elder Scrolls Online by mělo tohle rozdělení platit jen rámcově. Přesněji řečeno, toto rozdělení nebude tak rigidní a hráči se budou moci částečně zastupovat v závislosti na tom, co umí. Protože ve hře bude možné levelovat různé schopnosti bez návaznosti na povolání, půjde třeba ve chvíli, kdy padne léčitel, hodit do báglu obouručák, čapnout hůl a začít ve vašem omezeném umu léčit místo mlácení.
Příspěvek na toto téma zmiňuje i to, co můžete v daných rolích čekat. Tedy, že DPS si musí zvyknout na to, že monstra na něj také budou útočit a nebude to chyba, že by se utrhla tankovi. Díky systému boje bude mít každé povolání možnost uhýbat, přerušovat protivníkovy útoky, blokovat, jednoduše se celkem dobře postarat o svou obranu.
Protože monstra budou mít smečkovou mentalitu a je třeba počítat s tím, že poznají, kdy zaútočíte na jejich kolegu vedle. Některá se pak vrhnou do boje, jiná budou čekat, co se bude dít a ve chvíli, kdy je třeba omylem praštíte nějakým plošným efektem, zapojí se do bitky. Takže bude třeba se držet na uzdě a neutrhnout celou smečku.
Léčitelé mohou být teoreticky všichni v partě, ale jeden by stále měl být specializovaný léčitel. Čím více hráčů ale zvládne nějaké to léčení, tím menší je tlak na toho hlavního. Protože tank nebude jediný, kdo bude pod útokem, bude role hlavního léčitele náročnější – a to ještě bude muset počítat s tím, že se na něj vrhne nějaké monstrum, protože tank už nebude vláčet celou skupinku na krku.
Samotný tank bude těžit z toho, že každý hráč nějaký ten boj na blízko zvládne, a tak nebude muset tahat úplně všechna monstra na sebe. Na druhou stranu, v případě bossů bude ležet odpovědnost na tankovi, protože jeho vlastnosti jej budou nejvíce favorizovat v zastavování velkých útoků. Navíc v případě bitev se skupinami nepřátel, tank bude mít za úkol ochromovat léčitele a stahovat na sebe pozornost kouzelníků.
Jednoduše to vypadá, že se The Elder Scrolls Online nebude snažit přinést nějakou revoluci za každou cenu. Spíše se pokusí posunout systém rozdělení rolí a hlavně celkový bojový systém někam jinam, kde půjde role ne doslova střídat, ale dočasně suplovat.