Pár objasnění k videu z Mafia 2
zdroj: tisková zpráva

Pár objasnění k videu z Mafia 2

18. 4. 2009 12:12 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Auto s otevřenou kapotou na teaser obrázku docela vystihuje současnou fázi vývoje. V čem všem video bylo a naopak nebylo vzorkem finální hry? JEN NA TISCALI

Obrázek zdroj: tisková zpráva Auto s otevřenou kapotou na teaser obrázku docela vystihuje současnou fázi vývoje. Když se ukáže první video z hraní, většina lidí to automaticky vnímá tak, že vše je v podstatě hotovo a že se do finále změní sotva pár detailů. To ale není případ Mafie 2, za což může její samotný žánr. Jenže jsme v Čechách, kde se jednak vyskytuje mnohem vyšší procento rýpalů než v zahraničí a také všichni ostatní logicky sledují národní klenot pod drobnohledem, když si všímají toho, co u ostatních her v pohodě přechází prochází. I díky nekvalitě včerejšího streamu tak mohlo dojít k různým mylným dedukcím a potenciálnímu ublížení pověsti hry. Pojďme ty zatím nejrozšířenější uvést na pravou míru:
  • Verze hry - novináři na březnovém press-eventu v Brně byli několikrát upozorněni, že se dívají na ranou alfaverzi hry, v níž ještě spousta věcí není dodělána (např. animace), a brali ji tak, ale v uniklé reportáži GameSpotu toto varování bohužel není. Tvůrci z 2K Czech údajně o všech chybějících funkcích a chybách, na něž fanoušci ve fórech spílají, dobře ví a řeší je (postupně).
  • Vzhled ulic - odpadky na chodníku ještě nejsou plně implementovány a ve finální hře budou stejně jako zeleň náhodně generovány, takže o prázdnosti ulic prý nemůže být řeč.
  • Kvalita modelů - jsou pořád stejné co dříve, nikdy se pro nic (trailery, obrázky) neupravovaly, maximálně tak jejich odlesky. Náš včerejší špatný dojem z jejich detailů asi musel vzniknout z nízké kvality streamu a také z toho, že daná mise se zrovna odehrává v ostrém letním slunci v pravé poledne.
  • Barevnost - většina obrázků, jež Take 2 vypustili před rokem (např. u preview v časopise Level), měla od výrobce z nějakého důvodu modifikované nastavení efektů Hue a Saturation, takže barvy na nich byly mnohem sytější / přepálenější (příklad), než jsou ve skutečnosti ve hře a tím pádem i ve videu - ani zde tedy nakonec žádná změna oproti loňské situaci.
  • Průstřelnost materiálů (např. stolu) - v březnové verzi hry, z níž pochází video, ještě nebyla zahrnuta (ani např. fyzika PhysX či avizovaný HUD s tachometrem), ale ve finální hře stoprocentně bude, jak bylo slíbeno, a to velmi propracovaná. Předčí v tomto ohledu i Call of Duty?
  • Ovládání aut - dojem z videa zde asi částečně ovlivňuje způsob, jakým to ten člověk hrál. Každopádně, realističnost řízení se momentálně v 2K Czech ještě řeší. Hráči se rozhodně nemusí bát, že by tvůrci zapomněli na dědictví tohoto prvku z jedničky. Domnívám se, že výsledným řešením budou všichni velmi potěšeni a že úplně utichnou dosavadní debaty o realističnosti vs. arkádovosti, jež nedávno rozpoutaly komentáře některých papermagů.
Po přečtení jednotlivých bodů výše může někdo namítnout: "OK, v plné verzi Mafie 2 bude všechno jinak, všechno lepší, hezčí, propracovanější. Fajn, proč ale ukazují v březnu polotovar a kde je vlastně ta jiná skoro hotová hra, co zanedlouho vyjde?" Hypotetickou odpovědí Take 2 by mohlo zhruba - něco prostě teď ukázat musíme, půl roku před plánovaným uvedením vždy musí začít marketingová kampaň (resp. je to nejvýhodnější a osvědčené), jinak by už bylo pozdě. Nezapomínejme jinak na velikost vývojářského týmu, který čítá 120 lidí a za měsíc toho při dobrém vedení dokáže udělat strašně moc. O čemž se, věřím, přesvědčíme sami na červnovém veletrhu E3 v Los Angeles!

Mafia 2 vyjde ve 4. čtvrtletí 2009 pro PC, PS3 a X360 - více v našem zpravodajství.

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY:
Mafia 2 v kvalitnějším a ozvučeném videu  [18.4.2009 20:20 - jd]
Uniklé video přímo z hraní Mafia 2  [17.4.2009 14:44 - jd]
Mafia 2 desetkrát ve vysokém rozlišení  [17.4.2009 03:03 - levis]
Další den, další ukázky z Mafia 2  [14.4.2009 15:15 - jd]
Mafia 2 na nových obrázcích  [11.4.2009 23:23 - jd]
zdroj: vlastní

Nejnovější články