zdroj: Archiv
Tým vývojářů ze 343 Industries se tentokrát chce zaměřit na Master Chiefovu osobnost, jíž hodlá exponovat na pozadí nové galaktické hrozby. Poprvé v sérii se Master Chief a jeho kolegové obléknou do brnění Spartan IV, které ve srovnání se svými předchůdci vypadá mnohem "dospěleji" a "opravdověji".
Šéf celé značky Halo, Frank O'Connor, slíbil, že kromě akčních scén (v přímo hollywoodských rozměrech) bude mít Halo 4 i svá tichá, introspektivní místa. Celkově má hra být temnější a má se vyznačovat komplexnějším příběhem, filmovějším vyprávěním s důrazem na heroické atributy protagonisty.
Poté autoři ukázali dvě konkrétní multiplayerové mapy Wraparound a Warhouse, dvě arény menších rozměrů. Za postup na vyšší level si tu budete moci odemknout zásadní skilly, jak je to běžné například v sérii Call of Duty. Pokud se rozhodnete pronásledovat nepřítele a navzdory všem očekáváním jej dostihnete, hra vás za to odmění - a stejně tak potrestá, když se podobná sólová akce nevydaří.
Kromě load-outů nabídne multiplayer nové zbraně (alespoň pulzní pušky vypadají aktualizovaně), nikoliv už však obměněný interface - toho má být v Halo 4 stejný jako v předchozích dílech. Celá síťová složka hráče tradičně rozdělí na modré a červené týmy.
Na Halo 4 pracuje kolem 200 vývojářů a vyjde koncem roku pro X360.