Halo 4 bude o Master Chiefovi, Cortaně a Forerunnerech
zdroj: tisková zpráva

Halo 4 bude o Master Chiefovi, Cortaně a Forerunnerech

10. 4. 2012 12:14 | Preview | autor: Aleš Smutný |

V květnovém Game Informeru vyjde rozsáhlý článek o Halo 4, ale protože je internet, co se týče informací, poměrně děravé místo, máme k dispozici spousty pramenů ohledně toho, oč vlastně v Halo 4 půjde.

Hra začne v roce 2557, přesněji čtyři roky, sedm měsíců a deset dnů po finále Halo 3. A čtyřka bude primárně příběhem obou členů posádky zdánlivě odsouzené ke smrti, Master Chiefa a Cortany.


Ten první se sice navrátí jako onen ikonický hrdina, nicméně tentokrát se o něm i něco dozvíme. Tedy o jeho osobnosti, o Johnovi-117 a nemělo by jít jen o málomluvného bijce. Naopak o Cortaně toho víme dost a hlavně víme, že je na pokraji šílenství, které dříve či později čeká každou „chytrou“ AI. Ty se obvykle dožívají sedmi let, než zešílí či mentálně zdegenerují. Cortana už přesluhuje, byť je zřejmě díky kontaktu s mimozemskými technologiemi odolnější. Ale motiv přítelkyně, která se pozvolna propadá do zkázy, bude jedním z hlavních motivů hry.

Dalším klíčovým motivem nadcházející trilogie pak budou Forerunneři. Ti se prý setkali s lidstvem přes statisícem let a vyhráli. Díky masivnímu nasazení moderních technologií pak provedli de-evoluci a poslali nás zpět do doby kamenné, tedy té, kterou známe my. A právě objevování toho, kdo Forerunneři byli, proč jsme s nimi válčili a jaký je jejich odkaz, bude pro novou trilogii významný.

A ačkoliv má být s Covenanty uzavřeno příměří, hned v prvních minutách hry se Master Chief s několika, včetně Elitů, kteří už měli být v alianci s lidmi, střetne. Otázkou ale je, zda jde o konvenční síly nebo zběhlou skupinku odporující příměří. A zdá se, podle náznaků, že Covenanti skutečně nebudou hlavními protivníky nové série.

Noví nepřátelé by se měli objevit na planetě či stanici Requiem, což je umělý svět, který jako kapsle obklopuje planetu, a který zřejmě stvořili Forerunneři. Jsou ale oni sami ještě naživu? A kdo tedy budou oni noví protivníci, kteří by měli být unikátní?

Toliko k příběhu. Jenže k Halo vždy patřil i multiplayer, který je významnou a pro mnohé doposud na poli online FPS nepřekonanou složkou. Multiplayer bude nyní přímo navázán na příběh z kampaně, takže vás nečeká žádné rubání anonymních červených proti modrým. Dozvíte se, proč tyto dvě strany válčí. Stane se tak ale v kůži nového typu vojáka, SPARTAN IV. V multiplayeru nyní budou levely a budete odemykat nové schopnosti, což je celkem změna oproti předchozím dílům. Získávat budete i Spartan body, které půjde utratit za nové vybavení, ale není zatím jasné, zda půjde klasicky jen o kosmetické úpravy nebo funkční vylepšení.

Variantou na známé Spec Ops budou Spartan Ops, v nichž budete v týmu čtyř hráčů plnit různé, příběhově propojené, úkoly v rámci mise lodi UNSC Infinity, na níž SPARTANi IV jsou. A každý týden vyjde nový kus filmečku, který vám objasní, oč jde. Hra vyjde s pěti Spartan Ops misemi a další budou průběžně dodávány, jak bude příběh pokračovat. Nepůjde ale o placená DLC, tvůrci si stojí za tím, že Spartan Ops jste koupili všechny jen zakoupením Halo 4 a nebudou chtít peníze za další mise.

Objeví se i nový mód Regicide, kdy jeden hráč bude „králem“ a za každé zabití ze zvýší odměna za jeho eliminaci. Naopak, dost překvapivé je rozhodnutí nepřidat oblíbený a zábavný mód Firefight. Možná jej zastoupí v rámci kooperace Spartan Ops, nicméně... my jsme měli Firefight rádi! Další změnou, snad k dobrému, bude nulový respawn, který by měl pomoci ještě zrychlit hru.

Nejnovější články