zdroj:
tisková zpráva
Přesně den předtím, než jim smlouva ukládala započít s tvorbou (4.4.2009), došlo k oficiálnímu oznámení, že se v tomto směru pohnuly ledy. Interplay podepsali závaznou předběžnou dohodu s Masthead Studios o financování vývoje masivně multiplayerové online hry s pracovním názvem Project V13. Z ní se později stane ten dávno slibovaný Fallout Online, ačkoli ho tisková zpráva ještě nikde záměrně nejmenuje. Týmy Interplay a Masthead Studios budou úzce spolupracovat na vývoji, který údajně začal plánováním a designováním již v listopadu 2007. "Věříme, že vizi tohoto unikátního projektu převedeme v realitu a zužitkujeme naše zázemí v dechberoucí hru pro Interplay," uvedl prezident Masthead Studios Atanas Atanasov (shoda jména s Andrejem Anastasovem čistě náhodná :)
Tato zpráva by normálně nebyla ani o píď významnější než dřívější zlanaření pár autorů původního Falloutu (z nichž někteří později raději utekli) a dostala by se sotva do Aktualit TG, kdyby její součástí nebyla na první pohled nevinná věta: "Hra bude používat stejnou technologii a vývojářské nástroje jako projekt Earthrise od Masthead Studios." Podíváte-li se do lednového představení nebo na homepage, co je vlastně Earthrise zač, asi vám vše začne docházet...



obrázky z Earthrise (resp. budoucího vzhledu Fallout Online)
Earthrise má být sci-fi MMORPG s postapokalyptickým nádechem, odehrávající se po třetí světové válce, která zpustošila Zemi. Tedy hra obsahově i obrázky velmi podobná Falloutu - která je už nějakou dobu ve vývoji (jako datum vydání uváděla podzim 2009), nemá vydavatele a ničím extra nevybočuje z řady desítek dalších takových onlinovek - se zřejmě Interplay zdála být ideálním kandidátem, jak si vytrhnout trn z paty. Podepsání takové smlouvy (pouze o smlouvě budoucí) den před krajní lhůtou a s bulharskou firmou, která na tomto poli dosud nic nedokázala, svědčí o bezradnosti Interplay, že nikoho vhodnějšího neseženou, a vědomí, že jinak o Fallout Online nadobro přijdou.
Teď ještě zbývá sehnat těch povinných 30 milionů dolarů, jak přikazuje smlouva o prodeji práv na značku Bethesdě. Uvedení Fallout Online (MMORPG projekt tvořící výjimku v oné dohodě) nejpozději do jara 2013 by se díky předpokládanému přejmenování a upozadnění Earthrise mělo stihnout vcelku v pohodě. Posledním závazkem pak bude uhrazení 12% z prodeje a předplatného hry Bethesdě, jakožto vlastníkovi práv - více na toto téma na Fallout.Wiki a v březnovém článku o artworku.