Tahle zpráva rozhodně není z GDC '09, podobně jako tuny podobných případů totiž pochází z osobní stránky artworkáře, který si jen na svůj web umístil něco, co možná neměl. Tím člověkem je Natiq Aghayev, dlouhodobě známý mezi komunitou kolem titulů od Interplay. Za svoji aktivititu a schopnosti byl někdy před rokem a půl firmou přímo zaměstnán, jak se dozvídáme nyní, aby pracoval na tajném projektu s kódovým označením Project V13.
Trik spočívá v tom, že u firmy s licencí na Fallout lze těžko předpokládat, že by se pustila do jiné postapokalyptické onlinovky. Vlnu nadšených potlesků sám Aghayev ostatně nechtěně ještě podpořil tímto tvrzením: "Oficiálně se Project V13 rozhodně nejmenuje Fallout Online, jen ten popisek a požadavky zní úplně stejně. Ale pro případ, že by mě Interplay za to chtěli nakopat, říkám ještě jednou: Ten artwork byl určen pro práci na Project V13, z něhož se později možná vyklube Fallout Online":
Vloni sice o kódově označovaném Projectu V13 téměř nebylo slyšet, koncem června ale Interplay odprodal část svých akcií firmě Interactive Game Group (založené bývalým šéfem Atari, dnes také vlastníkem MicroProse), která má oplátkou pomoci financovat jedné neoznámené hry. No řekněte, může to být náhoda? Nadto zeptejte se dnes Chrise Taylora a ten vám odpoví, že na Project V13 se samozřejmě stále pracuje a brzy bude oficiálně ohlášen.
Velmi nemilou zprávou ale je, že Anderson tým před pár dny definitivně opustil a odešel k vývojářskému studiu InXile Entertainment, kde má dle zákulisních informací pracovat na něčem tak velkém jako na pokračování postapokalyptického RPGčka Wasteland (o čemž se ale spekulovalo již před sedmi lety).
Jiní upozorňují na to, že Interplay se ve smluvním ujednání s Bethesdou zavázal k nesplnitelnému: skutečný vývoj hry by musel začít letos v dubnu, k tomu ale Interplay potřebuje $30 milionů dolarů, z čehož prý nemá ani dvacetinu. Nemluvě o tom, že smlouva počítá s tím, že hra se rozjede nejpozději do dubna 2013.. nedodržení těchto termínů by mohlo Interplay znovu a tentokrát zřejmě naposledy potopit. A bez újmy by dost možná nevyvázl ani sám slavný Chris Taylor.
Fanoušci dnes hře věští jen to nejhorší. Naopak designér Aghayev na svém webu mimochodem slibuje, že v budoucnosti snad bude moci ukázat víc. Teď jde o to, zda příští artwork neuvítáme už se slovy: "Jak měl vypadat Fallout Online.."
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Jaký měl být Fallout: Brotherhood of Steel 2? [18.3.2009 17:17 - chewiedc]
Tech-demo pre-alphy bývalého Fallout 3 [3.5.2007 08:08 - jd]
Jak by se hrál Fallout 3 od Black Isle? [1.5.2007 22:22 - jd]
Můžeme se těšit na Fallout MMORPG? [12.12.2006 20:20 - jd]