Místo abyste v kampani mohli hrát jen za jedinou rasu, jak v datadiscích bývá zvykem, v Retribution budete mít na výběr mezi orky, vesmírnými mariňáky, Eldary, Tyrannidy, Chaosem nebo Imperial Guard, nicméně náplň jednotlivých misí bude vždy stejná. Přesto výběr rasy ovlivní způsob, jakým budete kampaní procházet: orkové mají silnější hrdiny, u mariňáků je naopak hrdinou téměř každý voják. Všechny armády mají také nějaké unikátní budovy, takže i když si stejnou kampaň později projdete s jinou rasou, herní zážitek stejně nebude zcela identický.
Střílení uprchlíků
Po každé misi si nově budete moci vybrat zvláštní odměnu, a to buď v podobě nějakého pasivního skillu pro celou armádu nebo zajímavého lootu, ať už to budou nové zbraně nebo silnější brnění. Kromě toho vaši hrdinové samozřejmě postoupí o další úroveň výš, čímž se jim zpřístupní nové schopnosti.
Naprostou novinkou je rasa Imperial Guard. Tvoří ji převážně lidští vojáci, k nimž postupem času přibude několik hrdinů s unikátními skilly - pokud by třeba vaši vojáci začali zdrhat z boje, hrdina může jednoho z nich zastřelit a tím přimět ostatní, aby bojovali až do úplného konce. Z konkrétních jednotek si zmínku zaslouží obr Ogryn nebo ozbrojený kráčející tank Sentinel. V datadisku ale nebudou chybět ani nové multiplayerové mapy pro kompetitivní hraní i survivalový mód Last Stand.
Dawn of War II: Retribution vyjde 1. března 2011 pro PC.