V tiskové zprávě hra slibuje dynamické a taktické souboje, které sázejí na skilly, elegantnější animace a užití Magie (s velkým "M"). O něco přitažlivěji a konkrétněji zní samotný příběh, v němž si střihneme existenci žoldáka posedlého ohnivým démonem. Díky tomu si hráč bude muset volit cestu mezi silami hostitele a posedlounka, a vybírat tak jednotlivé skilly. Cesta za ohnivou stranou Síly bude samozřejmě lemována i vizuální proměnou hráčova avatara, a není to jediný dynamický aspekt Bound by Flame.
Dále totiž hra nabízí i větvící se vyprávění – některé z kapitol mají nabídnout odlišné scénáře i hratelnost v závislosti na hráčových rozhodnutích a volbě mezi lidsko-démonskými možnostmi. Jako v každém správném RPG bude možné i upravovat geroje, čili vybrat jeho pohlaví a obličejové prvky, chybět nebude ani výroba předmětů nebo možnost verbovat kolegy. Meč pak budeme moci smočit v bohaté nabídce kreatur od "stínových draků" po "ledová stvoření".
Prozatím se zdá, že Spideři nabízejí tak trochu opět totéž jako minule, kompromis mezi AAA titulem a budgetovkou určenou spíše menší komunitě. Třeba však překvapí příjemným černým koněm. Zkouškou ohně budeme moct procházet na PC, PS4, PS3 a Xboxu 360 z kraje roku 2014.