Výčet přidaných prvků dále obsahuje nové či upravené statistiky postav, předmětů a jejich dropu i obecná pravidla hraní. Rovněž tak došlo na úpravu uživatelského rozhraní a o významnosti zásahu do kódu svědčí i kompletní předělání obtížnosti hry – dřívější módy Nightmare, Hell a Inferno byly odstraněny, celkem je nyní k dispozici patero přehlednějších úrovní obtížnosti. Navíc je v nové verzi obtížnost pojata dynamicky - monstra tak levelují společně s hráčskou postavou.
Patch do hry přináší i zcela nové prvky, například před týdnem zmíněné sociální klany a komunity. Celý výčet mohou hráči najít v originále na blogu Blizzardu.
Společně s masivním updatem se vyrojili už zmíněné zástupy bugů. Blizzard samozřejmě pracuje na jejich nápravě. Čeští hráči měli štěstí, že patch vyšel nejdříve ve Spojených státech a v mezičase už mohly být zahájeny první opravy. Momentální oficiální seznam známých chyb navíc krom několika problematických "game breaking" zákysů obsahuje povětšinou menší a málo významné nešvary. Na každý pád je dobře, že si vychytání chyb Blizzard odbude nyní. Můžeme tak jenom doufat, že do vydání datadisku Reaper of Souls, ke kterému dojde za necelý měsíc, bude vše nakrásně připraveno.