Šéf PlayStation Studios Hermen Hulst prozradil, že většina her ze studií Sony si uchová alespoň roční exkluzivitu, než budou vydány na PC. Chystané tituly s dlouhodobou podporou si ale tolik načas dávat nemusejí a mohou se na počítačích objevit i dřív.
Rozhodnutí je v souladu se současnou strategií Sony, díky které se některé doposud exkluzivní značky z PlayStationu postupně dostávají i na počítače. První vlaštovkou se stal před dvěma lety Horizon Zero Dawn, který následovaly Days Gone, God of War nebo Spider-Man. V blízké době se na PC chystá také Spider-Man: Miles Morales, remasterovaná kolekce posledních dvou Uncharted či Sackboy: A Big Adventure. Zároveň to ovšem neznamená, že budou na PC s ročním zpožděním automaticky vycházet všechny hry ze studií Sony.
Hulst v rozhovoru s youtuberem Julienem Chièzem vysvětluje, že je skvělé vidět, jak se týmy radují z toho, že se jejich hry dostávají na PC, protože se k nim díky tomu může dostat víc lidí. „Do budoucna bude mezi vydáním na PlayStationu a portem na PC alespoň roční pauza, s možnou výjimkou v podobě her s dlouhodobou podporou. U těch je to jiné, protože chcete mít silnou komunitu, silné zapojení rovnou v době spuštění. Takže u těch se může stát, že vyjdou na PC a na PlayStationu ve stejný den,“ popisuje výjimku z pravidla Hulst.
Sony v únoru zveřejnila plán, podle kterého hodlá do konce března 2026 vydat a provozovat alespoň desítku her s dlouhodobou podporou. Zatím nevíme ani zdaleka o všech, podle dostupných informací k nim ale bude patřit nová hra od Bungie s kódovým označením Matter, chystaný multiplayerový projekt ze světa The Last of Us od studia Naughty Dog, debut z dílny Haven Studios Jade Raymond či spekulovaná multiplayerová hra od Guerrilla Games.
Samozřejmě je ještě méně jasné, kolik z nich vyjde na PC. Podle předpovědí Sony by ale verze pro počítače a mobily měly do roku 2025 tvořit téměř polovinu vydávaných titulů.