Původní scénáristé hry (Tom Jubert a Jonas Kyratzes) postavili příběh datadisku na příhodách Elohimova (v hebrejštině bůh) poslíčka Uriela (jeden ze sedmi archandělů), který na své cestě do Gehenny (peklo či očistec) prozkoumává skrytou část simulace a zároveň dělá všechno proto, aby za každou cenu osvobodil duše zatracených nešťastníků. Narazí též na novou společnost s vlastní historií i kulturou a pozná nové postavy.
Datadisk tedy neslibuje nic jiného než rozšíření zábavy v duchu původní hry. Autoři chtěli nabídnout hráčům něco nového, ale zároveň rozvinout myšlenky původní hry. Jak se jim to povedlo, bychom měli mít možnost vyzkoušet již během jara, kdy Road to Gehenna vyjde na Steamu. Později tento rok ale vyjde Talos Principle včetně datadisku i ve verzích pro PS4 a Nvidia Shield.
Za zmínku rovněž stojí, že filozofická first person adventura Talos Principle vznikla tzv. reaktivním přístupem k vývoji. Croteam sice začal vytvářet Serious Sam 4 s jasnou vizí, čeho chtějí dosáhnout, ale v průběhu procesu jim došlo, že zábava možná tkví v nových nápadech, které v průběhu vývoje objevili. Více si o tom můžete přečíst v tomto článku z GDC.