Proč nevznikla Resistance 4? Na PlayStationu příliš často končil svět
zdroj: tisková zpráva

Proč nevznikla Resistance 4? Na PlayStationu příliš často končil svět

10. 6. 2021 9:30 | Novinky | autor: Pavel Makal |

O vývojářském studiu Insomniac Games se v současnosti hovoří především ve spojení se značkou Ratchet & Clank, případně se Spider-Manem. Pokud jste si ale přečetli můj shrnující článek, moc dobře víte, že skoro třicet let fungující matadoři toho mají na triku mnohem víc.

Kromě milovaného Sunset Overdrivu nebo playstationové legendy jménem Spyro the Dragon je tu také třídílná série Resistance, která vycházela v průběhu životního cyklu PlayStationu 3 a porodila i dva levobočky na oba handheldové systémy od Sony. První Resistance byla dokonce launchovým titulem tehdy přelomové konzole PS3, ta třetí zase prezentovala moderní technologie, jako byl tehdy oblíbený 3D obraz či pohybové ovládání.

Vedle série Killzone byla Resistance také prakticky jedinou FPS značkou z portfolia Sony Worldwide Studios, takže je poněkud zvláštní, že za ní vydavatelství zavřelo dveře. Zejména s přihlédnutím k tomu, že podobný osud potkal i Killzone a vývojáři z Guerrilly se nyní věnují výhradně značce Horizon.

Důvodem může být ne úplně kladné přijetí Resistance 3, není ale tím jediným. Novinář Colin Moriarty, který v minulosti figuroval v IGN, aby následně spoluzaložil (a pak opustil) Kinda Funny, se ve svém podcastu Sacred Symbols vyjádřil v tom smyslu, že Insomniaci Resistance 4 prezentovali vydavateli, ale ten jí nedal šanci. A to z jednoduchého důvodu: Her s postapokalyptickým zaměřením v té době bylo až příliš.

Samozřejmě můžeme Moriartyho slova brát s rezervou, ale časově to dává smysl. Třetí Resistance vyšla v roce 2011, tedy v době, kdy už určitě bylo v přípravě The Last of Us, Horizon Zero Dawn nebo Days Gone či Killzone: Shadow Fall.

Insomniac poté vydal ještě dva díly Ratcheta a Clanka a následně zkusil štěstí s multiplatformní akcí Fuse (tragickou) a Sunset Overdrivem pro Xbox One (fenomenálním). I tak je ale zajímavé se zamyslet nad tím, jakým směrem by se asi ubíral osud studia, kdyby manažerům v Sony tematika konce světa nepřišla tak vyčichlá.

Nejnovější články