Aktualizace:
Ke spekulacím o konci kdysi legendárního německého studia Piranha Bytes se pro Game Informer vyjádřil ředitel společnosti Michael Rüve. Potvrdil, že se vývojáři kultovních sérií Gothic, Risen a Elex sice nacházejí ve složité situaci, ale že problémy ještě neznačí definitivní konec.
„Drazí fanoušci, je pravda, že v Piranha Bytes jsme v obtížné situaci, ale můžu vám vzkázat: Ještě nás neodepisujte! Uděláme vše, co je v našich silách, abychom pokračovali v tvorbě světů, do kterých se můžete ponořit. A jsme přesvědčeni, že se nám to podaří. Pracuje u nás nespočet kreativních mozků, kterým nechybí nápady, a budeme spolu držet navzdory nepřízni osudu,“ říká Rüve s tím, že studio momentálně hledá obchodního partnera pro svůj další projekt.
Dveře od Piranha Bytes tedy zatím nikdo nezamyká a nezahazuje klíč. Jestli ve studiu došlo k masivnímu propouštění nebo jiným organizačním změnám, ale ředitel nepotvrdil.
Původní článek z 18. 1. 2024:
Už nějakou dobu jsme v herním průmyslu svědky masivního propouštění, když už ne rovnou zavírání studií. Obří restrukturalizací momentálně prochází švédské vydavatelství Embracer, které horečnatě nakoupilo studia, jen aby je po čase začalo zavírat.
Loni jsme se tímto způsobem rozloučili s tvůrci série Saints Row z Volition, letos si krátkou sirku možná vytáhli němečtí Piranha Bytes, tedy tvůrci sérií Gothic, Risen a Elex. Se zprávou, která se rychle šíří komunitou, přišel uznávaný německý web GameStar.
Upozornil na fakt, že z webu německé státní podpory zmizel projekt WIKI6, což měl údajně být Elex III, na nějž byl z fondů přislíbený grant ve výši 74 milionů korun. Druhou indicií jsou oficiální stránky studia, kde je nyní jen a pouze jeho ikonické logo. Youtubový kanál ztichl a na sociálních sítích na obavy fanoušků (vzhledem k všeobecné situaci oprávněné, řekl bych) nikdo neodpovídá.
Zatím pracujeme jen s nepotvrzenými informacemi a „podezřelou“ změnou oficiálních stránek, která by ale mohla znamenat prostou údržbu webu nebo přípravu na oznámení nové hry. Nebuďme hned pesimisté!
Na druhou stranu je pravda, že Elex II nebyl zrovna úspěšný. Šéf Embraceru Lars Wingefors po třech měsících od vydání prohlásil, že hra nenaplnila očekávání společnosti, ale tehdy věřil, že si na sebe vydělá časem. Možná se tak nestalo. Snad se co nejdřív dozvíme, zda je existence legendárního studia s nějakými třemi desítkami zaměstnanců skutečně v ohrožení.