Srovnání úrovně detailů v ArmA 2
zdroj: tisková zpráva

Srovnání úrovně detailů v ArmA 2

24. 4. 2009 22:22 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |

Protože se mezi fanoušky rozhořela diskuse ohledně kvality obrázků a vlivu nastavení grafiky, vytípali jsme srovnávací screenshoty. + VYJÁDŔENÍ VÝROBCE O HW NÁROČNOSTI

Největší diskuze se u našich dojmů z preview-verze ArmA 2 i na fanstránkách rozhořela ohledně kvality obrázků a grafiky, potažmo hardwarové náročnosti hry. Proto jsem vytípal totožné obrázky při různých nastaveních grafiky. Novinářská preview-verze datovaná březnem umožňuje jednak globální volbu z pěti voleb (very low, low, normal, high a very high), druhak ještě podrobnější výběr jednotlivých veličin opět s několika volbami od very low po very high. Ovšem při globálním nastavení pod high hra nedovolí rozlišení 1280x1024, které jsem vzal jako nativní rozlišení monitoru za směrodatné, ale pouze nižší, přičemž típat obrázky v různých rozlišeních by pro porovnání nemělo cenu. Proto jsem nechal globální volbu na high, popř. na very high, přičemž jsem dle globálního nastavení změnil příslušné podrobné volby grafiky na stejnou, nebo nejbližší hodnotu. Otevřete si je v novém okně prohlížeče a pak přes ALT+TAB spatříte vizuální rozdíly:

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
velmi nízké detaily // nízké detaily // střední detaily

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
vysoké detaily // velmi vysoké detaily

Všechny obrázky jsou vytípané programem Fraps do formátu PNG a potom převedené na 60% kvalitu do JPG. Pro porovnání jsem použil scénu z hlavní kampaně Red Harvest, konkrétně úvod mise Manhattan, a záběr nastavil tak, aby byla vidět krajina i vozidla. Každou z pěti voleb grafiky tak uvozuje screenshot z pohledu třetí osoby, aby byly vidět detaily postavy. Zdůrazňuji, že obrázky nejsou z finální verze hry, ale pouze z nehotové preview-verze, ve které např. vůbec nefungovalo vyhlazování, nešla nastavit frekvence, nedetekoval se správně poměr stran na CRT 4:3 monitoru ani hra neukazovala velikost paměti grafické karty. Pozn.: při nejnižší volbě grafiky ale částečně zmizely textury z objektů, jak je vidět z obrázků (všechny vyšší volby už byly v pořádku).

Má testovací sestava byla složena z C2D 3GHz, 4GB RAM a GF N260GTX 896MB s posledním ovladačem 182.50, přičemž na každou volbu grafiky se ona preview-verze s nastavenou dohledností 2 kilometry na mém PC hýbala přibližně takto:
    Volba grafiky: fps (obvyklý počet snímků za vteřinu):
  • very high: 19-29

  • high: 25-37

  • normal: 30-45

  • low: 40+

  • very low: 50+
Komentář k tomuto tématu a textu výše poskytl TISCALI Jan Pražák, PR manažer Bohemia Interactive Studia, výrobce ArmA 2:
    Globální nastavení low a very low mimo jiné snižují velikost rozlišení textur, které má velký vliv na vizuální kvalitu obrazu, dále též komplexnost 3D modelů. Tato nastavení v plné hře už nebudou přítomná. Snížení kvality textur na extrémně malé velikosti při velikosti paměti současných mainstreamových grafických karet nemá už vůbec smysl a v ARMA 2 máme navíc značně vylepšený systém práce s operační pamětí. Nejvíce limitujícím faktorem je z naší zkušenosti rychlost procesoru. Rozhodující pro bezproblémový běh hry je jednoznačně minimálně dvoujádrový procesor.

    V komentářích různě po internetu se občas objevují poznámky o našem „zázračném“ prezentačním PC. Tak abych rozptýlil tyto fámy, přikládám Dxdiag výpis zobrazující parametry tohoto počítače. K němu pak ještě screenshot se zobrazeným FPS z podobné scény z mise Manhattan z aktuální verze hry. Všimněte si, že mezi rozlišením 1280x720 a 1920x1200 není patrný rozdíl ve FPS (počtu snímků za vteřinu), což dokazuje, že nemá smysl dále kazit kvalitu obrazu nižším rozlišením nebo horšími texturami:
Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
rozlišení 1280x720 // 1920x1200 (při tomto nastavení grafiky)

ArmA 2 pro PC vyjde koncem června 2009 - více ve video-reportáži, dojmech a dřívějším zpravodajství:

Předvoj zítřejších dojmů z ArmA 2  [19.4.2009 16:16 - jd]
ArmA 2 se mění na FARMA 2  [1.4.2009 15:15 - jd]
Videa: World in Conflict SA, ArmA 2, Battlestations P.  [13.3.2009 18:18 - jd]
zdroj: vlastní, BIS

michal_jonas

Nejnovější články