Plná verze Rustu vyjde už v únoru, hra však rozhodně není hotová
zdroj: tisková zpráva

Plná verze Rustu vyjde už v únoru, hra však rozhodně není hotová

23. 1. 2018 15:55 | Novinky | autor: Václav Pecháček |

Multiplayerový survival Rust od svého prvního spuštění v prosinci 2013 vesele vesloval vodami early accessu, přidával novinky a těšil svou věrnou, byť trochu psychopatickou komunitu, jejíž zástupci nejradši ze všeho běhají po kraji nahatí a mlátí cizince do hlavy obrovským šutrem. 8. února však dojde v velké změně - plnému vydání. I když jak vysvětluje autor Garry Newman, zas tak velká změna to nakonec nebude, protože vývoj bude normálně pokračovat dál.

Garry, mimochodem také autor slavného Garry’s Mod, se o tom všem rozhovořil v novém blogpostu, kde upozorňuje, že plné vydání zdaleka neznamená konec práce. Vývojáři se nebudou přesouvat k novému projektu, naopak mají připravený podrobný plán, čeho všeho chtějí v budoucnu dosáhnout.

A čím že se tedy bude lišit plná verze od předběžného přístupu? Newman to popisuje takhle: “Kdyby early access neexistoval a my jsme hru vyvíjeli potají, teď bychom ji s radostí umístili na Steam.” Takže nic není tak docela hotové, ale už se to dá beze studu považovat za relativně stabilní a kvalitní produkt, který by snad neměl být zabugovaný a rozbitý až hanba.

Zabugovanosti a rozbitosti však přece jen ještě neodzvonilo. Vývojáři totiž plánují spustit další servery pod hlavičkou Staging Branch. Tam se budou všechny nové updaty testovat předtím, než budou oficiálně začleněny do hlavní hry, a tvůrci doufají, že se najde dost hráčů ochotných přetrpět nevyhnutelné chyby a komplikace. Updatování hlavní verze by pak mělo probíhat s přibližně měsíční frekvencí oproti současné týdenní.

Následkem přechodu do plné verze se celkem přirozeně zvedne i cena, z 20 na 35 eur. To je solidní navýšení, ale všichni zájemci jsou teď aspoň dopředu varováni. Pokud po Rustu už nějakou dobu pokukujete a pořád ještě jste se neodhodlali k nákupu, stihnout to do 8. února by pro vás neměl být problém.

Uvidíme, zda přechod do plné verze přiláká další hráče, protože ačkoli se populace stabilně drží na průměru kolem 30 tisíc souběžných hráčů, nějaké zvýšení by určitě přišlo vhod, zvlášť jestli se hráči mají rozdělit mezi testovací a hlavní servery. Každopádně je hezké vidět, že jeden ze zdánlivě nekonečných herních projektů konečně sahá po když ne finální, tak aspoň velmi pokročilé metě.

Nejnovější články