„Po 8 skvělých letech v BioWare jsem se rozhodl posunout a přijal vzrušující nabídku v jiné herní společnosti. BioWare pro mě byla vysněná kariérní meta od doby, co jsem si poprvé před lety zahrál Baldur’s Gate,“ píše Ben Irving na svém Twitteru.
„Věřím, že má Anthem před sebou zářnou budoucnost – pracuje na ní skvělý tým a já se těším, až budu s odstupem sledovat její pokroky (a zahraju si ji!).“
Irving začínal v BioWare v roce 2011 na pozici release manažera, poměrně rychle se pak vyhoupnul na místo šéfa vývoje Star Wars: The Old Republic. Dost hráčů ho v diskuzních fórech viní z toho, že pod jeho vedením se ze hry stal jen prostředek, jak z nich vytáhnout peníze, zatímco zábavné aspekty potichoučku mizely.
Do vedení Anthem se dostal na jaře roku 2017, což je na poměry herního vývoje vcelku pozdě. Jeho afinita k MMO může být jedním z důvodů, proč Anthem nakonec vypadala, jak vypadala – jako kočkopes na pomezí singleplayerové příběhovky a kooperace. Spolu s plejádou dalších problémů, které vývoj provázely a které shrnul Jason Schreier z Kotaku letos v dubnu.
Irving sice věří v zářnou budoucnost Anthem, události uplynulých dní ji ale příliš nenaznačují. Kataklyzma, na které se čekalo skoro šest měsíců od vydání namísto plánovaných tří, ani zdaleka nenaplnilo očekávání hráčů, pro které to často byla pomyslná poslední šance, kterou Anthem chtěli dát.
Už několik měsíců se navíc spekuluje o tom, že na dodatečném obsahu pro kooperativní sci-fi reálně nikdo nepracuje a pozornost studia se dávno přesunula k vývoji Dragon Age 4.