Vzhledem k tomu, že podle nedávného vyjádření Petera Moorea z EA, se každý den k Originu připojuje zhruba 5 milionů uživatelů, by si služba Origin mohla jistou uživatelskou základnu vybudovat docela rychle. Samozřejmě v tom pomáhá i fakt, že EA je schopna nové uživatele na Origin nahnat skrze vlastní vysokoprofilové tituly typu Battlefield 3, které v nabídce Steamu zcela chybí. EA tak de facto kopíruje způsob, jakým se kdysi uchytil Steam, který byl s vydáním Half-Life 2 povinný pro všechny hry od Valve, což přitáhlo řadu hráčů, kteří posléze začali nakupovat hry od jiných vydavatelů a zbytek už sami znáte.
Spekulovat v této chvíli o tom, jestli se plán EA s Origin povede a vznikne rovnocenná konkurence vládnoucímu Steamu, je předčasné a zbytečné. Origin je projekt, na kterém EA zjevně staví svoji budoucnost v oblasti PC hraní a určitě do něj tedy bude investovat spoustu peněz, ať už bude služba úspěšná rychle, pomalu nebo také vůbec – i to je varianta. Každopádně, jakákoli konkurence je dobrá, protože všechny subjekty na trhu nutí vycházet zákazníkovi vstříc.