Microsoft ruší poplatky pro indie vývojáře
zdroj: tisková zpráva

Microsoft ruší poplatky pro indie vývojáře

28. 6. 2013 11:55 | Byznys | autor: Ladislav Loukota |

(Aktualizováno) Po naprostém horizontálním i vertikálním obratu ohledně požadavků na internetové připojení a potlačování bazarových her na Xbox One z minulého týdne nyní došlo i na další změnu, během jejíhož čtení se člověk prostě musí podívat z okna, neuvidí-li létat prasata. Microsoft totiž přestal účtovat vývojářům za vydávání patchů pro jejich hry na Xbox 360.

Skoro by se chtělo začít hledat, jestli na personálním oddělení Xbox divize v poslední době nedošlo na pogrom nebo alespoň menší čistku v PR oddělení. Ať je to ale, jak chce, Microsoft oficiálně potvrdil, že již od dubna tohoto roku nevybírá peníze za distribuci opravných patchů, z čehož krváceli zejména nezávislí vývojáři.

Microsoft tuto metodiku používal proto, aby vývojáři nedodávali nedodělky, a jejich hra byla kvalitní hned při vydání na XBLA. Praktikovalo se to celých sedm let, a mnoho nezávislých vývojářů s tímto přístupem nebylo spokojeno.

V minulosti si na to stěžovala řada menších vývojářů, v poslední době i tvůrce Fezu Phil Fish. „Kdyby Fez vyšel na Steamu a nikoliv na XBLA, během dvou týdnů by byl opravený a nás by to nic nestálo. A i kdyby byl i s patchem samotným problém, mohli bychom jej obratem rovněž opravit!“

Dle zdrojů britského Eurogameru má být re-certifikace pro patche nyní zcela zdarma, i když si Microsoft ponechá právo účtovat peníze za opakované navrhování her pro distribuci skrze Xbox, tj. nikoliv patchování. Změna navíc platí jak pro digitální distribuci na XBLA, tak i pro krabicové hry.

Tyto a další podrobnosti už Microsoft oficiálně nepotvrdil, ani nevyvrátil. Lze však s nimi počítat, stejně jako můžeme zjevně počítat s celou řadou dalších změn v politice, kterou Microsoft uplatňuje na vývojáře i hráče, jak naznačuje oficiální reakce pro Edge: "Průběžně hodnotíme naše pravidla a měníme je na základě ohlasu. Přestože jsou naše pravidla pro vývojáře neveřejná, a nadále tomu tak i bude, s radostí můžeme oznámit, že v tomto případě (konec poplatků pro vývojáře za updaty her) jde o jednu z mnoha změn a vylepšení, díky kterým by měl Xbox být nadále nejlepším možným místem pro hráče i vývojáře."

Nejnovější články