Skoro by se chtělo začít hledat, jestli na personálním oddělení Xbox divize v poslední době nedošlo na pogrom nebo alespoň menší čistku v PR oddělení. Ať je to ale, jak chce, Microsoft oficiálně potvrdil, že již od dubna tohoto roku nevybírá peníze za distribuci opravných patchů, z čehož krváceli zejména nezávislí vývojáři.
Microsoft tuto metodiku používal proto, aby vývojáři nedodávali nedodělky, a jejich hra byla kvalitní hned při vydání na XBLA. Praktikovalo se to celých sedm let, a mnoho nezávislých vývojářů s tímto přístupem nebylo spokojeno.
V minulosti si na to stěžovala řada menších vývojářů, v poslední době i tvůrce Fezu Phil Fish. „Kdyby Fez vyšel na Steamu a nikoliv na XBLA, během dvou týdnů by byl opravený a nás by to nic nestálo. A i kdyby byl i s patchem samotným problém, mohli bychom jej obratem rovněž opravit!“
Dle zdrojů britského Eurogameru má být re-certifikace pro patche nyní zcela zdarma, i když si Microsoft ponechá právo účtovat peníze za opakované navrhování her pro distribuci skrze Xbox, tj. nikoliv patchování. Změna navíc platí jak pro digitální distribuci na XBLA, tak i pro krabicové hry.
Tyto a další podrobnosti už Microsoft oficiálně nepotvrdil, ani nevyvrátil. Lze však s nimi počítat, stejně jako můžeme zjevně počítat s celou řadou dalších změn v politice, kterou Microsoft uplatňuje na vývojáře i hráče, jak naznačuje oficiální reakce pro Edge: "Průběžně hodnotíme naše pravidla a měníme je na základě ohlasu. Přestože jsou naše pravidla pro vývojáře neveřejná, a nadále tomu tak i bude, s radostí můžeme oznámit, že v tomto případě (konec poplatků pro vývojáře za updaty her) jde o jednu z mnoha změn a vylepšení, díky kterým by měl Xbox být nadále nejlepším možným místem pro hráče i vývojáře."