Focus díky farmaření a upírům zažil rekordní fiskální rok
zdroj: Dontnod

Focus díky farmaření a upírům zažil rekordní fiskální rok

1. 7. 2019 12:50 | Byznys | autor: Šárka Tmějová |

Focus Home Interactive je francouzskou stálicí na herním trhu. Vydává sice tituly, které zrovna nesbírají ocenění za hru roku, zároveň je to ale taková ta jistota, k níž se čas od času rádi vrátíte. Pro někoho možná pomalý, ale stabilní růst si udržela i za fiskální rok 2018/19, oproti tomu předchozímu se její příjmy zvýšily o více než 20 %. V součtu to pro vydavatele Vampyra nebo Farming Simulatoru stačilo na rekord.

Příjmy vydavatele Focus Home Interactive za minulý fiskální rok (duben 2018 až březen 2019) tvořily podle finanční zprávy 126 milionů eur (přes 3,2 miliardy korun). Otevřeli ho loni v červnu s Vampyrem, jehož se prodalo přes milion fyzických a digitálních kopií. Focus si partnerství se studiem Dontnod pochvaluje natolik, že se rozhodl ho prodloužit i na další, zatím neoznámený projekt.

Farming Simulatoru 19 od studia Giants Software se prodalo přes dva miliony kopií. Překvapivou zprávou byl na začátku letošního roku fakt, že se farmáři podívají do světa esportu. Kompetitivní farmaření vyvrcholí příští rok v létě na FarmConu 20, kde se nejlepší zemědělci proti sobě utkají o čtvrt milionu eur. Vlastní tým sportovců založila dokonce i značka zemědělské techniky John Deere. Giants Software v současné době vyvíjejí verzi pro Switch.

Focus ve zprávě zmiňuje také úspěch Insurgency: Sandstorm od New World Interactive. Taktická týmová střílečka vyšla v prosinci a během pár týdnů na Steamu prodala 500 000 kopií.

I rok 2019/20 pro Focus začíná vcelku slibně: Zombie kooperace World War Z se v dubnu prodávala jako rohlíky, milion hráčů evidovala méně než týden po vydání. Příběhovka A Plague Tale: Innocence zase sbírala skvělé kritické ohlasy a s jejími tvůrci z Asobo Studio už vydavatel prodloužil smlouvu na další hru. Z oznámených mu bodíky do kasičky přihraje kupříkladu GreedFall, MudRunner 2 nebo The Surge 2.

Zajímavostí může být ještě informace, že Focus za dané období prodal 66 % digitálně, což odpovídá trendu ústupu krabicových her.

Nejnovější články