Šéf Epicu chce pomocí exkluzivit změnit herní průmysl
zdroj: vlastní

Šéf Epicu chce pomocí exkluzivit změnit herní průmysl

26. 6. 2019 13:05 | Byznys | autor: Patrik Hajda |

Tim Sweeney, ředitel společnosti Epic, zřejmě nemá chvilku klidu. Často se ocitá pod palbou naštvaných hráčů nesouhlasících se strategií Epic Games Storu, který upírá mnohé očekávané hry Steamu. Většinou tak činí na rok a čas od času na poslední chvíli (Metro Exodus, Anno 1800, Shenmue 3). Ve svém prohlášení Sweeney upřesňuje záměr této strategie.

Podle vyjádření na jeho Twitteru se zdá, že Sweeneyho cílem není potopit konkurenční obchody (zejména tedy Steam), ale přinutit je změnit roky neměnný a dnes už dávno nevyhovující ekonomický model 70/30, tedy 30 % z prodejů jde do kapsy obchodu, 70 % se rozdělí mezi tvůrce hry a vydavatele.

„Věříme, že exkluzivity jsou jedinou strategií, která dokáže změnit zavedený poměr 70/30 na tak vysoké úrovni, aby to natrvalo ovlivnilo celý herní průmysl,“ říká Sweeney. Ve svých následných příspěvcích tvrdí, že těch 30 % často převyšuje celý zisk vývojářů a dodává, že z navýšení poměru o 18 procent ve prospěch studií (v případě Epicu, kde je poměr 88/12) budou těžit i sami hráči.

Kdyby se Epicu podařilo usadit se na PC trhu jako druhý největší obchod, nebo kdyby jeho strategie alespoň přiměla ostatní obchody ke změně poměru, výsledkem by byla „velká vlna reinvestování do herního vývoje a snižování cen“.

Sweeney následně pokládá otázku, na kterou záhy sám odpovídá: „Budou z 18% navýšení zisků vývojářů a vydavatelů těžit také hráči? Takové zisky jsou obecně rozdělené mezi investování [do dalších projektů], profit a snížení ceny. Čím víc her se pere o místo v obchodě, tím spíš zisky putují do dalších investic a snižování cen.“ Je to samozřejmě hezká představa, ale až praxe ukáže, zda skutečně dojde k nějakému zlevňování.

Obrovské množství hráčů je nešťastných z exkluzivit Epicu, ale prodeje her to zjevně nijak nepoškozuje. Studio Coffee Stain se začátkem června pochlubilo s víc než půlmilionem prodaných kopií Satisfactory, což jsou čísla nad jejich očekávání a jde o vůbec nejlepší start jejich hry.

Metro Exodus bylo zase největším launchem společnosti THQ Nordic a jeho prodeje na Epicu rovněž předčily veškerá očekávání. A do třetice všeho dobrého se ozvalo studio Saber Interactive se svými 700 tisíci prodaných kopiií World War Z skrz Epic Games Store, což je nejvíc ze všech digitálních obchodů (PlayStation 4, Xbox One).

Pokud vás zajímá, co všechno má Epic pod palcem, pak mrkněte do našeho souhrnného článku.

Nejnovější články