„V průběhu vývoje hry jsme vzali zavděk partnerstvím s vydavatelem Annapurna Interactive, Xboxem a Epicem, kteří nás podpořili a udrželi náš malý tým v chodu do doby, kdy je schopný dodat hru v kvalitě, jakou má dnes. Každé z těchto partnerství nám umožnilo udělat ji lepší a dostupnější pro každého, kdo si ji zahraje.“ Tak zní vyjádření studia Mobius směrem k backerům na Figu.
Tvůrci samozřejmě nechtěli veškerou pozornost strhnout k Epicu. Jádrem jejich zprávy je brzké oznámení data vydání Outer Wilds, o které víme už od roku 2015. Nicméně věta: „Outer Wilds bude nejprve vydaná na Xboxu One a na PC skrz Epic Games Store, přičemž další platformy budou následovat později“ podporovatele kampaně moc nenadchla.
Na prodlevu ve vývoji (hra měla původně vyjít v roce 2016) si stěžuje jediný fanoušek, ale všichni do jednoho vyjadřují v komentářích svou nespokojenost s rozhodnutím stát se časovou exkluzivitou Epicu. Někteří považují tento krok za zradu, někteří ztratili důvěru ve studio i crowdfunding obecně, další žádají vrácení peněz.
Část fanoušků by byla ráda, kdyby věděla alespoň přibližnou dobu, kterou budou muset čekat na svůj Steam klíč. Ale z předchozích zkušeností můžeme očekávat, že to i tentokrát potrvá jeden rok.
Stejné zkušenosti ovšem ukázaly, že to jde udělat i lépe – nechat otevřené předobjednávky na Steamu do dne vydání jako například Anno 1800. Tím pádem by i backeři Outer Wilds mohli dostat své Steam klíče včas a nečekat na něco, čemu pomohli na svět svou důvěrou a příspěvky.
Mobius se zatím nijak nevyjádřil k volání fanoušků a není tedy jisté, jak dlouho potrvá časová exkluzivita Epicu. Jen v minulém týdnu byly oznámené další dvě časové exkluzivity pro hry Ghost Recon Breakpoint a John Wick Hex. Epic tedy v boji se Steamem rozhodně nepolevuje.