EA směřuje k digitální budoucnosti
zdroj: tisková zpráva

EA směřuje k digitální budoucnosti

5. 5. 2011 12:09 | Byznys | autor: Petr Poláček |

Přesun vydání Mass Effect 3 na příští rok byl jednou z mnoha informací, které vzešly z oznámení hospodářských výsledků EA za uplynulý rok a z následné debaty s investory. Dle čísel samotných se EA docela „dařilo“ - ztráta ve výši 276 milionů dolarů za účetní rok 2011 je mnohem menší, než 677 milionů dolarů, kterou EA zaznamenala v předchozím roce. Tržby zůstaly prakticky stejné (3.6 miliard dolarů) a za čtvrtý kvartál účetního roku (leden – březen 2011) dokonce EA hlásí zisk ve výši 151 milionů dolarů oproti 30 mil. dolarů v roce předešlém.

Ale jakkoli jsou tato čísla fajn, pro EA jsou důležitější jiné dosažené úspěchy: předobjednávky Battlefield 3 převyšují předobjednávky u Battlefield: Bad Company 2 o 700%, což do žil šéfů EA vlévá snad až nemístný optimismus ohledně startovní pozice proti další Call of Duty hře. Možná by si měli uvědomit, že lepší engine, lepší vývojářské studio a lepší hra celkově (slova Franka Gibeaua) automaticky neznamenají nejenom úspěch, ale totální porážku soupeře. Těch faktorů je trošku více. Už nyní je ovšem jasné, že se EA vyplatilo dát druhou šanci značce Dead Space. Druhého dílu se doposud prodalo o 40% více než jedničky za stejné období.  Co se týče dalších sérií, FIFA 11 se prodalo 11 mil. kusů, Bad Company 2 7 mil. kusů a NfS: Hot Pursuit a Madden 11 prodaly obě po 5 milionech kusů.

Z vyjádření COE Electronic Arts, Johna Riccitiella však vyplývá, že za největší úspěch považuje růst v oblasti digitálního obsahu, kde tržby za fiskální rok 2011 dosáhly částky 211 milionů dolarů, což je znatelný nárůst oproti 144 mil. dolarů v roce předchozím. Údajně je to výsledek celkové reorganizace a změny firemní strategie. Z firmy, která prodává zboží má EA našlápnuto k firmě, která prodává zábavu, vysvětloval Riccitiello investorům s tím, že z her chce udělat služby namísto produktů. A přestože bude EA nadále působit jako silný dodavatel obsahu pro různé platformy, zároveň se bude snažit udělat samostatnou platformu ze svých titulů.

V prvním kvartále příštího roku hodlá EA vedle Mass Effect 3, který bude prezentován na letošní E3 a vyjde na všech třech platformách zároveň, vydat také akční RPG Kingdoms of Amalur: Reckoning a extrémně sportovní SSX, na listopad tohoto chystá Battlefield 3 a během podzimu obecně vyjde Need for Speed: The Run, tradičně během září se objeví FIFA 12 a NHL 12 a Harry Potter and the  Deathly Hallows Part 2.

Co se týče spuštění velmi očekávaného MMO Star Wars: The Old Republic, EA stále odmítá alespoň naznačit možný termín nebo období (léto, podzim atd.), i když dle slov Franka Gibeaua počítá s tímto kalendářním rokem. K tajnostem EA vede snaha zbytečně nepomáhat konkurenci a zároveň i potřeba získat co nejvíce informací a dat z betatestu, aby na spuštění do ostrého provozu byla hra opravdu odladěná. V tuto chvíli tedy nelze vyloučit, že se SWTOR přeskočí až do příštího roku. U podobně náročných projektů se to však dá očekávat vždycky.

Nejnovější články