Democracy 4 bude simulovat fake news i mocná sociální média
Realisticky simulovat politiku moderního státu se zdá jako naprosto nemožný úkol, a přesto se do něj studio Positech Games ve své sérii Democracy zas a znova pouští. Nechá vás vymýšlet zákony, zvyšovat či rušit daně, vydávat různá nařízení a snažit se zlepšit životní podmínky občanů (nebo naopak naschvál vytvořit pekelnou totalitu). A na příští rok se chystá další pokračování – Democracy 4.
Autor Papers, Please vás brzy vezme na palubu ztracené lodi v Return of the Obra Dinn
Ne, prosím, další hru už ne. Kdo si má v období kovbojů, asasínů, obyvatel pustiny, kultistů a vojáků najít čas na ještě další podzimní bonbónek? Lucas Pope, autor nezapomenutelné adventury Papers, Please, se rozhodl vypustit své nové dítko v nejnabitějším herním období roku. Naštěstí audiovizuál novinky Return of the Obra Dinn dává dostatek důvodů k vymezení potřebného času.
Tvůrci vysvětlují, proč má Life is Strange 2 nové hrdiny
Téměř desetiminutový minidokument mapuje pozadí vývoje druhého dílu oblíbené série Life is Strange a jednotliví vývojáři v něm s roztomilým francouzským přízvukem představují své úlohy, inspirace a motivace. Těsně po dokončení první sezóny si spolu prý celý tým sedl a společně se zamysleli nad tím, kam by se chtěli dál ubírat. Záhy padlo rozhodnutí, že chtějí začít úplně od začátku, totiž s novými hrdiny a příběhem, z čehož se zrodili Sean a Daniel.
To nejlepší z Games.cz - Spider-Man jede, Forza se připravuje na start a my na nával her
Zatímco se Microsoft připravuje na spuštění Forza Horizon 4, u Sony válcuje veškerou svou konkurenci pavoučí muž. Spider-Man se povedl, drtí žebříčky prodejnosti stejně dobře jako své záporáky a nám se moc líbí. Jenže se nemůžeme pohupovat v sítích moc dlouho: hrajeme už totiž novou Laru, Dead Cells, za rohem už tůruje motor Forza a pak přijde opravdová nálož her. Zlaté období roku pomalu začíná…
Fight Club #391: Toulky s Larou
Zatím největší událost aktuálního měsíce jsme pořádně probrali minule. Ze Spider-Mana se nakonec vyklubal velký hit, o kterém asi ještě uslyšíme. Herní trh se ale nenechá vykolejit a první větší odvážlivec v podobě pohledné archeoložky Lary se nebojí vyjít z pavoučího stínu. Co na to mistr pera Avellone? Ten si jede zvesela dál a své příběhy prezentuje v další a další a další hře. Těmto tématům a vašim dotazům jsme se věnovali ve Fight Clubu #391.
Zapomněli jste, co se dělo v předchozích Tomb Raiderech?
Jak jste se už dočetli v Patrikově recenzi Shadow of the Tomb Raider, finální díl nové trilogie „jak se Lara stala Larou“ se povedl. Pokud se chystáte do jejího nového dobrodružství pustit a nebo už jste se do něj pustili, určitě nebude na škodu, když si zrekapitulujete děj předchozích dvou her. V tom vám pomůže video, které pro vás připravil Honza Vondrášek a shrnuje děj her Tomb Raider (2013) a Rise of the Tomb Raider (2015). Jestli jste je tedy nehráli a chcete, ruce pryč, spoilerům se nevyhýbáme.
Dojmy z hraní - Assassin’s Creed Odyssey klade důraz na volby a následky
Zatímco na Gamescomu Ubisoft předváděl relativně lineární souboj s Medúzou z konce hry a na xboxovém gamepadu, tentokrát mě nechal vyzkoušet Assassin’s Creed Odyssey hezky od začátku, na PlayStation 4. A tři hodiny ani zdaleka nestačily k zevrubnému prozkoumání všeho, co demo nabízelo. I tak je ale posun oproti Origins více než zřejmý.
Špína, pot a fantasy - představujeme legendu Martina Wallace
Martin Wallace je leviatanem deskovkářského světa, který si zarputile razí svojí vlastní cestu hráčskými vodami. Jeho duševní autorská dílna už naše stoly zaplavila hrůzným množstvím titulů, jejichž datum zrození sahá daleko do devadesátek. Nemůžu říct, že by některá z jeho her našla zamilované místo v mém srdci, nebo bych ji vyloženě adoroval. Přesto jeho počiny kolem mne vyplouvají s železnou pravidelností a podmaňují si mě svým leckdy neotřelým přístupem či snahou o originální použití zavedených mechanismů.
Shadow of the Tomb Raider – recenze
Pět let zpátky jsme se dočkali zbrusu nové, mladistvé Lary. Tahle křehká dívenka, tehdy ještě neposkvrněná nebezpečným dobrodružstvím, nešla pro bolestivé výkřiky daleko. Ale poměrně rychle se zocelila a my napříč třemi novými díly sledujeme její přerod v nebojácnou mašinu na zabíjení, kterou jsme znali dříve. V Shadow of the Tomb Raider už není pochyb, že máme co do činění s vyspělou slečnou Croft. A spolu s hrdinkou dozrála i hra.
Zombie battle royale Dying Light: Bad Blood spouští early access
Kolik je na světě battle royale her, a kolik je na světě early accessů? Toho i toho je mnoho, a do obou fondů nyní přispívá i Dying Light: Bad Blood, spin-off titulního survivalu se spoustou zombíků, který kombinuje PvP s PvE v městském prostředí pro dvanáct hráčů. Stát se posledním přeživším můžete zkoušet už teď, ovšem má to malý háček.
Retro GamesPlay – hrajeme komiksového Shadow Mana
Existuje dobro a zlo, život a smrt, a Shadow Man propojuje polární paralelní světy prostřednictvím temné magie. Vládce světa mrtvých, Legion, shromáždil duše pětice sériových vrahů včetně legendárního Jacka Rozparovače a vyslal je do našeho, živého světa. V dnešním Retro Gamesplayi si půjčíme masku Shadow Mana a plyšového medvídka a budeme balancovat na hranicích obou světů.
Nintendo pustilo do světa desítky nových oznámení včetně Yoshiho, Civilizace a Final Fantasy
Nintendo má těsně před spuštěním zpoplatněného Nintendo Switch Online, ale přesto nebyl celý Direct jen o odložené online službě. Většinu času zabraly hry: nová oznámení, novinky ke starým známým titulům a vydání dalších portů z jiných platforem i Wii U. Níže přinášíme jen výcuc toho nejzajímavějšího, přičemž na celý Direct se můžete podívat pod textem.
Do early accessu přifrčela hardcore simulace Assetto Corsa Competizione
Jako by září nebylo už tak dost přeplněné závodními hrami. Ovšem je pravda, že to jsou samé arkády. Jistý příklon k simulaci slibuje nadcházející Dakar 18, ale dokud si ho neosahám, nemá cenu spekulovat. Skutečný realismus tak nyní nabízí jen early access titulu Assetto Corsa Competizione. Počítejte s měsíčními updaty, postupně se zvyšující cenou a vydáním v prvním kvartálu příštího roku.
Assassin’s Creed Odyssey k robustnímu season passu přihodí i remaster třetího dílu
Nadcházející Assassin’s Creed Odyssey se podle ředitele vývoje Scotta Phillipse chlubí tou vůbec „nejambicióznější podporou po vydání v historii celé série“. A nevypadá to na naučenou propagační větičku. Season pass řeckého dobrodružství v sobě zahrnuje dvě velké příběhové sekvence, spoustu menších kousků obsahu a dvě samostatné hry.
Fear the Wolves - dojmy ze stalkerovské battle royale
Receptem na úspěch v houstnoucím davu her žánru battle royale se v budoucnu stane unikátní atmosféra. K opravdu napínavým zážitkům láká do předběžného přístupu survival akce Fear the Wolves. Směs strachu z nepřátel a pověstné černobylské Zóny zbývá promítnout do hratelného produktu, což ale bude pro autory z Vostok Games ještě velká výzva. Z prachmizerného technického stavu hry jde nyní skoro větší strach než z vlků a radiace.
Vzpomínáme: uběhlo 12 let od vydání Company of Heroes
Malá jednotka pěchoty pokradmu postupuje tichým polem a zastavuje se u nízké zídky. Pomalu postupuje po její délce, když vtom se z mlhy války vynoří německý Panzer. Ještě než vojáci začnou samovolně ustupovat a krýt se, ozve se éterem "Oh, shi-", přerušené výstřelem děla a explozí projektilu, která jednotce ubere onoho vulgárního panáka. Právě tahle scéna, náhodně vzniklá ve fortelném herním enginu, se mi nejvíc zaryla do paměti jako ilustrace real-time strategie Company of Heroes od Relicu, která vyšla tento den před 12 lety, tedy 13. září 2006.
Čtenářský GamesPlay – hrajeme RTS Planetary Annihilation
Planetary Annihilation je realtimová strategie od veteránů žánru typu Total Annihilation a Supreme Commander. Vyšla v roce 2014, jeden z našich čtenářů tedy měl dost času na to, aby se v ní sám stal veteránem. Jestli se mu to podařilo, si předvedeme v dnešním čtenářském GamesPlayi.
Warhammer: Chaosbane vypadá až příliš jako Diablo
O oznámení izometrického fantasy RPG jsem psala na začátku června a o tři měsíce později ukazuje Warhammer: Chaosbane i záběry z hraní. Inspirace Diablem je rozpoznatelná na první pohled, zasazení do světa Warhammeru už výrazně méně. Ale nic proti dobré diablovce!
GamesPlay - hrajeme Shadow of the Tomb Raider
Dneska se podíváme na Laru. Konkrétně tedy na její nové dobrodružství Shadow of the Tomb Raider, kde se naší mladé neohrožené "archeoložce" omylem povede spustit apokalypsu. Komu z nás se to někdy nestalo, že? Její následné eskapády ale aspoň budou o to zajímavější.
Star Wars Jedi: Fallen Order bude klidnější Force Unleashed
Informací o nové Star Wars hře máme pořád poskrovnu. Při oznámení na letošní E3 konferenci jsme se dozvěděli, že na ní pracuje Respawn Entertainment a odehrávat se bude mezi 3. a 4. epizodou, ale kromě názvu nic víc. Nyní se o ní v rámci podcastu Making Star Wars rozpovídal Jason Ward a prozradil alespoň něco dosud neveřejného.